Jak wprowadzić drugiego kota do domu cz. I?

Po przeanalizowaniu wielu czynników za i przeciw pojawieniu się drugiego kota w domu, musimy być pewni takiej decyzji. Wprowadzenie drugiego kota na teren innego kota domownika może obfitować w liczne utarczki i chęć wypędzenia go z danego obszaru. Nie zawsze kocia wieź jest taka mocna, jak na kolorowych zdjęciach. Z kotami jest bardzo podobnie, jak z ludźmi. Jedni się kochają i potrafią żyć w zgodzie, inni szukają zaczepki i okazji do tego, aby komuś złoić skórę. Identycznie dzieje się w kocim świecie, gdzie wygrywa kot dominator albo najbardziej waleczny i agresywny.

1

Na takie przypadki musimy być przygotowani i umieć w razie potrzeby odpowiednio reagować. Nigdy nie uda nam się wyeliminować negatywnych reakcji albo raczej dzikiego zachowania, jedynie, co możemy zrobić to ograniczyć jego częstotliwość występowania. Zresztą agresywność leży w genach kocich i taka ich uroda, że są łowcami.

2
http://www.flickr.com/photos/eiriknewth/875471444/sizes/m/in/photostream/ http://www.flickr.com/photos/eiriknewth/875471444/sizes/m/in/photostream/

Istnieją różne kombinacje kocie, w których koty są w stanie zaakceptować siebie nawzajem albo, nawet zaprzyjaźnić się. Z kocich historii wiadomo, że to zwierzęta, które są bardzo towarzyskie i chętnie zadomowiły się pośród ludzi. Szukają z nami kontaktu i bliskości, domagają się pieszczot i są takimi, słodkimi kociakami. W miejscu, gdzie znajduje się liczna gromada kotów, wprowadzenie drugiego kota do środka stada jest ryzykiem, ponieważ koty nie znają się i jeszcze nie akceptują.

3

W początkowej fazie poznawania nowy kot jest intruzem dla pozostałych domowników. Dopóki rezydent nie oswoi się z zapachem i obecnością nowego, nie będzie zgody. Trzeba liczyć się z tym, że koty mogą się tylko tolerować i nigdy nie będzie między nimi przyjaźni. Na siłę, więc nie należy zmuszać koty do polubienia się, gdyż tylko to zaostrzy niechęć, a, wręcz zacznie wzbudzać wrogość.

Przeczytaj teraz:

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 04.09.2012

Komentarze