Jak dokarmiać ptaki zimą?

Musimy dbać o naszych "ćwierkających" przyjaciół, gdyż zimą mogą sobie same nie poradzić. Jak zatem najlepiej (i najłatwiej) pomóc przetrwać zimę ptakom? Oto kilka sposobów.

1

Kule z tłuszczu i ziarna

Można je kupić gotowe, ale bardzo łatwo można stworzyć je samemu w domu. W rondelku rozpuszczamy słoninę lub łój wołowy, dosypujemy ziarna (słonecznik, pszenica, owies, proso - w zależności o tego czym dysponujemy). Gdy tłuszcz zacznie wystygać, formujemy z niego kule i zawieszamy na drzewie w wieszaczku z drutu lub w siatce po warzywach.

2

Owoce dla drozdów i kosów

Wyżej wymienione ptaszki uwielbiają owoce, dlatego będą zachwycone jeżeli na gałązki drzew nabijemy im kawałki świeżego jabłka. Możemy także przygotować im szaszłyki - nadziewając na przemian plastry jabłka i owoce dzikiej róży.

3

Butelka nabita ziarnem

Chyba najłatwiejsze do zrobienia. Wystarczy plastikowa butelka i kawałek sznurka. Zaraz pod nakrętką w linii prostej robimy dwie dziurki, przez które przeciągamy patyk - będzie służył jako siedzisko dla ptaszków. Poniżej z dwóch stron robimy małe podłużne otworki, przez które ptaki będą sięgać po ziarna. Butelkę napełniamy ziarnami słonecznika bądź pszenicy i zakręcamy. Wieszamy butelkę do góry dnem na gałęzi drzewa.

4

Słonina na sznurku

Na sznurek nawlekamy kawałki świeżej (nie wędzonej!) słoniny i rozwieszamy między gałązkami drzewa.

5

Wstęp wolny dla wszystkich ptaków

Potrzebny kawałek siatki ogrodniczej i denko. Z siatki robimy rulon i drucikami przymocowujemy dno. Do tej konstrukcji sypiemy różnych ziaren - prosa, konopi, orzechów włoskich, pestek dyni, słonecznika, pszenicy. Górę ściągamy drucikiem i zawieszamy na drzewie.

6

Uwagi i spostrzeżenia

  • Jeżeli już zaczniesz dokarmiać ptaki, rób to stale aż do wiosny. Ptaki, przyzwyczajone do Twojej pomocy będą na nią liczyć. Stracą wiele sił szukając pożywienia gdzie indziej.

Przeczytaj teraz:

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 15.08.2011

Komentarze

super rady

nie ma za co:) sama stosuję te metody i zimą drzewa na ogródku aż roją się od małych głodomorów ;)

dzięki za rady