Jak zacząć szybko korzystać ze Zintegrowanego Informatora Pacjenta ZIP?

Choć ZIP działa od niedawna, wielu pacjentów zdążyło zapoznać się ze sporymi rewelacjami na temat terapii, którą przeszli, a bywa i tak, że dowiadują się o leczeniu, z którego... nigdy nie skorzystali. Aby zacząć korzystać z ZIP, musisz osobiście spotkać się z urzędnikiem NFZ. Rejestracja na stronie internetowej nie wystarczy - nie będziesz bowiem mieć specjalnego kodu. A ten otrzymuje się w oddziale NFZ.

  • Dowód osobisty, dostęp do internetu.
1

Wejdź na stronę internetową ZIP i wypełnij dostępny tam formularz wniosku rejestracyjnego. Wchodząc w formularz rejestracyjny na stronie www.zip.nfz.gov.pl musisz podać swoje dane a dopiero potem możesz udać się do najbliższego oddziału NFZ aby się zarejestrować.

2

Udaj się do najbliższego oddziału NFZ. Wylegitymuj się dowodem osobistym na sali obsługi.

3

Wypełnij krótki formularz.

4

Odbierz od urzędnika indywidualny kod dostępu do ZIP. Uwaga: powinieneś go otrzymać w tzw. bezpiecznej kopercie, która chroni zawartość przed poznaniem jej zawartości przez osoby postronne. Pamiętaj, że kod znasz tylko Ty; nie zna go nawet urzędnik.

5

Przed pierwszym logowaniem możesz skorzystać z wersji demonstracyjnej – zapoznasz się w ten sposób z obsługą strony.

6

Zaloguj się na stronie internetowej ZIP i poznaj historię swojego leczenia. Uwaga: możesz się zdziwić, jak dalece odbiega ona od stanu faktycznego. Wszelkie wykryte nieprawidłowości i niezgodności zgłoś do najbliższego oddziału NFZ na piśmie. Przed wizytą u lekarza możesz też sprawdzić czy przysługują Ci uprawnienia do świadczeń lekarskich. Unikniesz w ten sposób nieprzyjemnych niespodzianek w rejestracji. Wystarczy klikną w prawy górny przycisk "Prawo do świadczeń".

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 10.07.2013

Komentarze