Jak uporać się z bolesnymi miesiączkami?

Przykre skurcze jakie kobiety odczuwają podczas menstruacji mogą skutecznie uprzykrzyć życie przez te kilka dni każde kobiecie. Dobrze wiedzieć, jak sobie z nimi poradzić za pomocą kilku, sprawdzonych sposobów.

  • Termofor
  • Olejek lawendowy, rumiankowy, melisowy.
  • Liście malin lub rumianku.
1

Rozgrzewający okład. Ulgę z pewnością przyniesie łagodnie rozgrzewający okład położony na brzuchu. Najlepiej użyć do tego termofora. Ważne by woda była ciepła, a nie gorąca. Zbyt gorący termofor może nasilić krwawienie, a nawet spowodować krwotok.

2

Masaż olejkami. Wystarczy położyć się na brzuchu, rozetrzeć w dłoni kilka kropel aromatycznego olejku i masować całą dłonią brzuch. Masaż taki wykonujemy delikatnymi, kolistymi ruchami w kierunku odwrotnym do wskazówek zegara.

3

Ziołowe napary. Najlepszym sposobem byłoby picie ziół już na dwa dni przed spodziewaną miesiączką. Napar z liści malin lub rumianku łagodzi bolesne skurcze. Pijemy taki napar przez cały czas trwania miesiączki 3 razy dziennie.

4

Ostatecznym rozwiązaniem, gdy nie możemy sięgnąć po domowe sposoby są leki przeciwbólowe, najlepiej sięgnąć po te, działające rozkurczowo.

Galeria

zdjęcie

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 31.07.2009

Komentarze

Dobra rada:)

super

Rutinoscorbin to tak bardziej na krwotoki z nosa pomoże

Na bolesność przy miesiączce pomaga no-spa forte,a przy krwotokach rutinoscorbin>

O prosz o pokrzywie nie słyszałam. Mnie pomagają leki z ibuprofenem oraz rozkurczowe, coś w stylu nospy- http://www.e-lek.pl/102584,no-spa,100188.html. Kiedy bóle są silniejsze niż zawsze to dobrym rozwianiem jest wersja forte. Poza tym zauważyłam, że kiedy uprawia sport to bóle menstruacyjne są mniejsze.

polecam również picie naparu z pokrzywy, również działa i przy okazji pokrzywa oczyszcza nam krew :)