Jak odczytywać żywnościowe zachcianki?

Nie bez powodu czasami mamy duży apetyt na określony produkt spożywczy. Nie należy tego ignorować, ale potraktować jako naturalną wskazówkę, która świadczy o niedoborze pewnych witamin bądź minerałów.

1

Masło orzechowe
Apetyt na ten produkt występuje często a jest on wynikiem braku witamin z grupy B.To właśnie masło orzechowe jest ich obfitym źródłem. Jednak produkt ten jest bardzo kaloryczny i nie należy z nim przesadzać zamiast tego lepiej zakupić kompleks witamin B.

2

Lody
Ich plusem jest duża zawartość wapnia, lecz nie dlatego je tak lubimy. Ich smak zawdzięczamy dzięki zawartości cukru jaki w nich jest.Szczególny apetyt na lody odczuwają osoby z tendencją do hipoglikemii.

3

Orzechy
Apetyt na orzechy może świadczyć o niedoborze białka, tłuszczu lub witamin z grupy B. Należy zauważyć, że żyjąc w stresie prawdopodobnie mamy niedobór witaminy B, stąd może być ochota na podjadanie orzechów. Z kolei, gdy jest to ochota na słone orzeszki to oznacza zapotrzebowanie na sól.

4

Masło
Szczególny apetyt na masło mogą mieć wegetarianie z powodu niskiego spożycia tłuszczów nasyconych. Jeśli jest to ochota na masło z solą, może świadczyć o niedoborze soli.

5

Coca-cola
Napój ten nie ma żadnych wartości odżywczych, ale zawiera w swoim składzie cukier oraz kofeinę, których organizm być może się domaga.

6

Jabłka
Owoce małokaloryczne a jedne z najzdrowszych. Dlaczego? Ponieważ dostarczają nam wielu składników mineralnych takich jak: wapń,magnez,fosfor. Zawierają również pektyny obniżające poziom cholesterolu. Warto dodać, że najwięcej pektyn jest w skórce. Jeśli mamy nadmierny apetyt na jabłka może to oznaczać dużą ilość tłuszczy nasyconych w diecie.

7

Ser
Nadmierny apetyt na ser pozwala przypuszczać, że w organizmie występuje niedobór wapnia i fosforu. Jednak należy uważać ponieważ zawiera duże ilości soli. Aby uzupełnić nie dobór wapnia poleca się jedzenie brokułów oraz innych warzyw bogatych w wapń.

8

Banany
Owoce te zawierają dużą ilość potasu. Średniej wielkości banan zawiera około 555mg potasu. Jeśli więc mamy ochotę na banany prawdopodobnie mamy niedobór tego pierwiastka.

9

Jajka
Zawierają pełnowartościowe białko oraz cenne aminokwasy jak np. siarkę i selen. Żółtko jajka zawiera tłuszcz, ale także cholinę, która przeciwdziała szkodliwemu działaniu cholesterolu.

10

Marynaty
Często u kobiet w ciąży, ale i nie tylko zauważyć można apetyt na kwaśne potrawy. Może to oznaczać, że organizm potrzebuje większej ilości soli.

11

Cebula
Ochota na spożywanie szczególnie ostrych potraw świadczyć może o problemach chorobowych w płucach lub zatokach.

12
Źródło zdjęcia: http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Chocolate.jpg Źródło zdjęcia: http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Plik:Chocolate.jpg

Czekolada
Słodycz, który uzależnia tak samo jak kawa czy papierosy. Zawiera sporo cukru i kofeiny. Jednak wzmożony apetyt na czekoladę, może świadczyć o braku magnezu ponieważ zawiera go całkiem sporo. Czekolada dodatkowo poprawia nastrój.

13

Mleko
Zawiera duże ilości wapnia oraz cenne aminokwasy(tryptofan,leucyna,lizyna). Tak więc jeśli wypijamy duże ilości mleka oznaczać może, że organizm potrzebuje właśnie tych składników. Dodatkowo ze względu na zawartość tryptofanu działa uspokajająco.

Przeczytaj teraz:

  1. Autor Zaradni.pl Autor Zaradni.pl

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 30.08.2012

Komentarze