Jak mieć płaski brzuch?

Wiele jest powodów rozrośnięcia się brzuszka. Ciąża, piwo, brak gimnastyki – to tylko niektóre z nich. Najlepiej nie dopuścić do odkładania się tłuszczyku w okolicach pępka. A co zrobić, jeśli już nie mieścimy się w swoje ulubione spodnie? Jest kilka zasad, o których niektórzy nie mają pojęcia. A wcale takie trudne to nie jest, jak by się mogło wydawać.

  • silna wola, wytrwałość, cierpliwość
1

Regularne ćwiczenia – to akurat nie jest łatwe dla wielu osób. Dlatego umieszczam na pierwszym miejscu, są one niezbędne dla zachowania prawidłowej równowagi w organizmie. Ruch to zdrowie, ma właściwości profilaktyczne. Jeżeli będziesz uprawiać jakikolwiek sport (rekreacyjnie, nie wyczynowo) Twój brzuszek prawdopodobnie nigdy nie rozrośnie się ponad miarę. Nawet po ciąży zadziwiająco łatwo wrócisz do formy. To jest podstawowa zasada: regularnie zażywaj ruchu. Jeśli to ci się nie udaje, czytaj dalej.

2

Częste, lecz mniejsze posiłki – panuje powszechne przekonanie, że człowiek powinien zjadać trzy posiłki dziennie. Nic bardziej mylnego. Obfity obiad obciąża niepotrzebnie system i obniża skuteczność trawienia oraz spalania tkanki tłuszczowej. Najlepiej stosować zasadę 5-6 niewielkich posiłków dziennie, co 3-4 godziny. Ja jadam o godzinach: 6, 9, 12, 15, 18-19. Prosto i bez niepotrzebnego głowienia się.

3

Ostatni posiłek – nie jedz później niż o 19. Niech to będzie ostateczna granica spożywania posiłków w ciągu dnia. Jeżeli wieczorem poczujesz głód napij się wody. Możesz jej pić do woli. Jeśli to nie pomoże, pozwól sobie na mały jogurcik. Ale na nic więcej.

4

Właśnie! Kwestia jogurtów. Codziennie przynajmniej jeden, najlepiej na śniadanie. Są lekko strawne, zawierają żywe kultury bakterii i wprowadzają do organizmu sporo wartości odżywczych.

5

Śmierdząca sprawa, czyli walka ze wzdęciami. Istnieją grupy produktów, które przyczyniają się do zbierania gazów w systemie trawiennym. Nie muszę tłumaczyć, że takie gazy pomagają naszemu brzuchowi się wydymać? Powinno się ograniczyć (ale nie trzeba kompletnie rezygnować) takie produkty jak kukurydza, groch, fasola czy kiszona kapusta.

6

Napoje – najlepsza i najzdrowsza jest woda niegazowana. Nie ma lepszego wyboru. Woda przeczyszcza organizm, nie pozostawiając po sobie różnych pozostałości. Przeciętny ludzki organizm ma zapotrzebowanie na 1,5-2 litrów wody dziennie. Staraj się właśnie tyle wypijać. Oprócz wody można pić soki (najlepiej niesłodzone) oraz herbaty. Chcąc zmniejszyć swój brzuch, powinno się unikać napojów gazowanych, kawy oraz alkoholu. Szczególnie z tym ostatnim należy uważać. Niewielka ilość wina do posiłku jest zdrowa, ale więcej może tylko zaszkodzić.

7

Zioła i ziółka – picie różnych herbat pomaga przyspieszyć procesy trawienne, a co za tym idzie ułatwia pracę jelitom. Szczególnie polecam mięte i rumianek. Poza herbatami stosujemy również różnorodne przyprawy. Bardzo pozytywny wpływ na system trawienny mają przede wszystkim pieprz, bazylia, tymianek, czosnek, majeranek i gorczyca.

8

Unikaj tłustego mięsa. Nie powinniśmy rezygnować z mięsa całkowicie. To nie jest zdrowe rozwiązanie. Kurczak i ryby powinny stale gościć na twoim talerzu.

9

Jedz dużo owoców i warzyw. Najlepiej postawić sobie na stole miskę z owocami i niektórymi warzywami, w taki sposób, by mieć do nich stały i bezproblemowy dostęp. Jeśli poczujesz głód i nie będzie już możliwości powstrzymania się od włożenia czegoś do ust, warzywa i owoce będą najlepszym wyjściem. Jeśli zachce ci się przekąski między posiłkami, sięgaj właśnie po takie produkty.

10

Myj zęby po posiłku. Ha, tego się nie spodziewałeś, prawda? Umycie zębów likwiduje pozostałości smaku po zjedzonym właśnie posiłku. Jeśli będziesz dłużej utrzymywać w ustach ten smak, możesz zacząć podjadać między posiłkami. Mycie zębów ma w tym znaczeniu działanie głównie psychologiczne.

11

Nie stresuj się. może nie uwierzysz, ale stres ma ogromny wpływ na cały organizm. Jeśli będzie potrafić zachować dobry humor i spokój umysłu, o wiele lepiej będzie utrzymać wagę.

Galeria

zdjęcie
zdjęcie

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 08.09.2010

Komentarze

Świetna porada. Pozdrawiam.

To z tym myciem zębów to spróbowałam i naprawdę działa. Bardzo fajna porada. Pozdrawiam.

To jest zdrowe podejście do życia. Pozdrawiam.