Drogocenne działanie luteiny

Luteina to naturalny antyoksydant, który występuje w wielu produktach spożywczych. Popularność zyskał dzięki swojemu doskonałemu działaniu na wzrok. Jednak to nie jedyne z prozdrowotnych właściwości tego składnika. Luteina jest również wartościowa dla kondycji naszych włosów oraz pełni istotną rolę w hamowaniu procesów starzenia się skóry. Firmy kosmetyczne coraz częściej doceniają wartościowe właściwości luteiny w procesie tworzenia kosmetyków. Jej działanie wpływa pozytywnie nie tylko na proces regeneracji, ale również jako naturalny antyoksydant pozwala zwalczać wolne rodniki. Ponadto jej zastosowanie w kremach przyczynia się do ochrony skóry przed działaniem promieni UV.

1

Witamina dla oczu

Witamina dla oczu

Nie bez powodu luteina potocznie nazywana jest witaminą dla oczu. Jej właściwości są znane głównie gównie z doskonałego działania na wzrok. Jest ona często zalecana podczas leczenia zwyrodnienia plamki żółtej. Zwyrodnienie plamki żółtej to choroba, której konsekwencją może być całkowita utrata wzroku. Dodatkowo – luteina chroni nasze oczy przed szkodliwym działaniem słońca, którego promienie mogą uszkodzić siatkówkę oka.



Obecnie oczy są stale narażone na nadmierne oświetlenie, również sztuczne. Coraz częściej pracujemy przy komputerach, a po pracy spędzamy czas oglądając telewizję czy korzystając ze smartfonów. W związku z tym suplementacja luteiny może znacznie przyczynić się do poprawy kondycji naszego wzroku, który jest codziennie narażony na szkodliwe działanie czynników zewnętrznych.



Warto zaznaczyć, że niedobór luteiny może wiązać się z nadmiernym spożywaniem alkoholu czy paleniem papierosów. Nieprawidłowa dieta to również jeden z czynników przyczyniających się do wzrostu niedoboru luteiny w organizmie człowieka. Współczesny styl życia wielu osób nie sprzyja zapewnianiu właściwej suplementacji, która jest niezbędna do zachowania zdrowia i urody.


2

Suplementacja luteiny

Ten drogocenny składnik znajdziemy w wielu owocach i warzywach, tj. szpinak, sałata, groszek, jarmuż, awokado, agrest, kiwi, maliny czy marchew. Jednak czasami to nie wystarczy i warto sięgnąć po luteinę w formie suplementu. Objawy, które mogą wskazywać na jej braki w naszym organizmie to przede wszystkim znaczne pogorszenia wzroku, utraty zdolności ostrego widzenia czy widzenia centralnego.



Należy jednak pamiętać, że nadmierne stosowanie może doprowadzić do zabarwienia skóry na kolor pomarańczowy. Wynika to z faktu, iż luteina jest barwnikiem z grupy karotenoidów, więc skutki mogą być podobne to nadmiernego spożywania marchwi. Poza tym jej nadmierne spożycie jest raczej niegroźne, ale mimo to każdy suplement powinniśmy dopasować do potrzeb naszego organizmu i dobrze zapoznać się z zasadami jego przyjmowania.



www.auraherbals.pl


źródła zdjęć: Ap

  1. Wojtek Budnicki

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 23.04.2021

Komentarze