Jak zainteresować odbiorcę ciekawą reklamą?
Reklama jest w obecnych czasach nieodłącznym elementem marketingu. Każdy, wprowadzany na rynek zbytu produkt, wymaga odpowiedniej reklamy. Jest wiele różnorodnych form promocji produktów, a przykłady stanowić mogą billboardy oraz banery reklamowe. Nie jest jednak sprawą łatwą, aby wzbudzić u potencjalnych klientów zainteresowanie danym produktem, dlatego też przygotowanie planu takiej komunikacji marketingowej, między innymi poprzez billboardy reklamowe i banery, to zwykle ciężka praca wielu osób. Tworzenie skutecznych billboardów i banerów promocyjnych (takich, które powodują pozyskanie nowych klientów), rządzi się więc swoimi prawami.
Billboardy reklamowe mają przyciągać. Niejednokrotnie jadąc samochodem czy też autobusem, mamy okazję zobaczyć billboardy reklamowe, promujące pewien określony produkt bądź usługę. Takie billboardy znajdują się na specjalnie przygotowanych powierzchniach reklamowych, które umieszczane są w miejscach gwarantujących ich łatwe zauważenie (mogą to być na przykład ściany wysokim budynków). Od prawidłowo wybranego miejsca reklamowego, w bardzo dużym stopniu uzależniony jest efekt- pozyskanie klientów. Jednak nie samo miejsce zapewnia sukces tego rodzaju promocji. Najprościej rzecz ujmując, skuteczne billboardy reklamowe to takie, których grafika i treść daje się zapamiętać. Przekaz musi więc być prosty i jasny, tak, aby zerkając na bilboardy reklamowe w trakcie przejazdu autobusem, móc szybko zrozumieć czego dotyczy reklama.
Niezwykle ważnym narzędziem dzisiejszego marketingu i reklamy jest internet. Jedną z form promocji, jaka może funkcjonować za pośrednictwem sieci, są banery reklamowe. Podstawowym zadaniem umieszczonego na stronie internetowej baneru reklamowego, jest nakłonienie surfującego po sieci internauty do kliknięcia i jednocześnie automatycznego przekierowania się na witrynę firmy, której dana promocja dotyczy. Najczęściej więc banery reklamowe są w formie takiej grafiki, która przyciąga uwagę. Odpowiednio użyte barwy, obrazy i napisy muszą stanowić jedną spójną całość, która nakłoni internautę do kliknięcia. Banery reklamowe coraz częściej tworzone są dzięki wykorzystaniu najnowszych formatów graficznych (na przykład tak zwane banery dynamiczne- „banery flash”), a to zwiększa z pewnością ich atrakcyjność pod względem wizualnym. Niejednokrotnie banery reklamowe swoją promocję opierają na powodowaniu pewnego rodzaju zaciekawienia. Treści i obrazy umieszczone na banerach są często dosyć tajemnicze, a to z pewnością wzbudza dużą ciekawość, którą zaspokoić można tylko i wyłącznie przenosząc się na reklamowaną stronę. Projektowanie baneru to wykorzystywanie pewnych typowych dla ludzi nawyków i zachowań. Każda reklama, także ta w formie baneru, opiera się na często niezauważalnych chwytach marketingowych, manipulujących naszym wyborem i podejmowanymi decyzjami.
Bardzo często akcje marketingowe chcąc wypromować dany produkt bądź też usługę wybierają nieco specyficzne sposoby. Przykładem mogą być szokujące, czasami bardzo kontrowersyjne obrazy bądź napisy. Takie billboardy reklamowe zdecydowanie łatwiej rzucają się w oczy. Skuteczność billboardów, a więc nakłonienie do zakupu danego produktu bądź skorzystania z danej usługi, bardzo często związana jest także z wykorzystaniem twarzy znanej, budzącej powszechnie wśród ludzi zaufanie, osoby. Specjaliści wykonujący projekt billboardu korzystają z wielu chwytów marketingowych, które niejednokrotnie bazują na psychologicznym podłożu ich odbiorców.
Dodaj komentarz