Jak zabezpieczyć dane?
Masz na dysku ważne dane? Pracę magisterską? Książkę? Kolekcję filmów o mongolskich baletach? Cokolwiek, czego nie chciałbyś utracić? Musisz opanować pewien zakres umiejętności dot. bezpieczeństwa danych na dysku twardym, ew. zatrudnić informatyka. Istnieje jeszcze inna, tańsza opcja: bądź przezorny.

Ważne pliki trzymaj na pendrivie. Kiedyś była to zabawa dla bogatszej części społeczeństwa. Dzisiaj na pendrive stać praktycznie każdego.

Ważne pliki wyślij sam sobie na maila. To nie jest trudne. Serio. Po prostu normalnie załącz ważny plik do e-maila, tak jak to robisz gdy wysyłasz coś kolegom. Jedyna różnica jaka tutaj występuje, znajduje się w polu adresat: tutaj wpisz swój adres poczty - mail dojdzie do Ciebie i na skrzynce będziesz miał bezpieczną kopię danego dokumentu.

Analogicznie możesz wypalać dane na płytach CD/DVD.

Podane wcześniej przykłady w 100% pozwalają na przechowywanie zadowalającej liczby kopii bezpieczeństwa. Jeżeli jednak ta lista wydaje Ci się być zbyt krótka, zainwestuj w przenośny HDD na USB i inne cuda.

Dane możesz również archiwizować na swoim telefonie komórkowym.
Uwagi i spostrzeżenia
- •Oczywiście możesz mieć coś na kilku pendriveach, kilku mailach itd...
- •Do magazynowania czegoś na mailu polecam skrzynkę o2.pl. Dlaczego? Ponieważ za darmo dają maila o pojemności 1 GB (1024 mb).
- •Do przechowywania danych nie polecam dyskietek. Są niepraktyczne, nietrwałe i drogie.
- •Do zabezpieczenia danych może służyć również serwer FTP.
Komentarze
Ostatnio zmieniony: 2010-12-03 08:55:38
Dodaj komentarz