Jak sprawdzić popularność frazy lub tytułu porady w Google?
W tej poradzie zaprezentuję, jak z łatwością sprawdzić częstość wyszukiwania słów kluczowych w wyszukiwarce Google. Możecie wykorzystać tę metodę do stworzenia lepszego tytułu Waszych porad.
- • Internet
- • chęci :)
- • konto w Google
Krok I
Wchodzimy na stronę www.google.com/trends. Niestety, wymagane jest posiadanie konta Google.
Krok II

W oknie wyszukiwania wpisujemy wybrane słowo. W naszym przypadku będzie to słowo "Wisła".
Określenie kraju wyszukiwania

Po wpisaniu naszego słowa wyświetla nam się wykres wyszukiwania z ostatnich ośmiu lat. Tuż poniżej miejsca, gdzie wpisywaliśmy słowo mamy możliwość zmiany kraju wyszukiwania, okresu, kategorii oraz wyszukiwarki.
Analiza wyników

Poniżej wyświetla nam się kolejny wykres, tym razem chodzi o zainteresowanie regionalne danym słowem kluczowym. Wartości na wykresie oznaczają liczbę wyszukiwań konkretnego hasła w porównaniu do łącznej liczby wyszukiwań w Google w tym czasie. Nie są to bezwzględne liczby wyszukiwań, bo dane są znormalizowane i przedstawione na skali od 0 do 100. Każdy punkt na wykresie jest dzielony przez najwyższy punkt lub 100. Jeśli mamy za mało danych, wartość wynosi 0.
Analiza wyników

Ostatnią rzeczą, którą możemy zobaczyć, są podpowiedzi podobnych słów kluczowych lub wyrazów, które często są wyszukiwane przez użytkowników Google.
Dodaj komentarz