Jak skutecznie przyśpieszyć swój komputer przy użyciu Tune Up Utilities 2014?

Tune Up Utilities to rozbudowany program, pozwalający nam na optymalizację działania naszego komputera. Program pozwala między innymi na defragmentacje dysku twardego i rejestru systemowego, przyśpieszenie startu komputera, oczyszczenie dysku z nieużywanych programów i skrótów oraz wyłączyć nieużywane funkcje systemu Windows.

  • podstawy języka angielskiego
  • komputer
  • dostęp do internetu ;)
1

Pobieramy program

Program w wersji trial możemy pobrać ze strony: http://www.instalki.pl/programy/download/Windows/narzedzia_systemowe/TuneUp_Utilities.html. W celu aktywacji do pełnej wersji konieczne jest wykupienie licencji, jednak program można znaleźć także na stronach z torrentami.

2

Wstępna analiza

Wstępna analiza Po uruchomieniu programu TuneUp Utilities wciśnij przycisk "Start analysis now", aby przeanalizować co można poprawić w systemie Windows żeby komputer szybciej działał.

Po zainstalowaniu i uruchomieniu programu klikamy na przycisk Start Analysis Now i czekamy na zakończenie procesu. Następnie klikamy na Run Maintence, a po jej zakończeniu przechodzimy do Go to Dashboard.

3

Analiza obecnej wydajności

Analiza obecnej wydajności Wybieramy rodzaj naszego połączenia internetowego, prędkość łącza oraz kryteria dotyczące efektów wizualnych.

Kolejnym krokiem jest analiza wydajności PC-ta. Klikamy na Scan Now w polu PC Performance i konfigurujemy skaner zgodnie z naszymi preferencjami. Po zakończeniu klikamy na Show Details. Na ekranie powinny się wyświetlić rekomendacje, które usprawnią działanie naszego systemu.

4

Usuwanie zbędnych programów

Usuwanie zbędnych programów Żeby wyświetlić zalecane poprawki klikamy na "X recommentadiots", gdzie X to liczba rekomendacji

Pierwszym krokiem będzie usunięcie nieużywanych przez nas programów i aplikacji. Klikamy na recommendations po prawej stronie od Unused Programs i analizujemy listę która się pojawiła. Należy przypomnieć, że programy które pojawiły się na ekranie zostały przefiltrowane względem ustawień z poprzedniego kroku.
1.Jeśli nie rozpoznajemy programu, klikamy na opcję No, I don't recognize this program, dzięki czemu zyskamy możliwość wyszukania go w Googlach.
2.Jeśli znamy program, klikamy na Yes, I recognize this program, po czym decydujemy czy usunąć, czy pozostawić aplikację.

5

Opcje internetowe/wizualne

Opcje internetowe/wizualne W razie wprowadzenia niechcianych zmian, zawsze możemy je cofnąć przy użyciu Rescue Center

Pozostałe opcje dotyczące szeroko okrojonej wydajności znajdziemy w dziale Internet Settings i Visual Effects. Podobnie jak w poprzednim kroku wchodzimy w odpowiednie ustawienia i modyfikujemy interesujące nas efekty i opcje. Jeśli chcemy przywrócić stan poprzedzający modyfikację, zawsze mamy taką możliwość dzięki Rescue Center, które znajdziemy w prawym górnym rogu okienka programu. Po zakończeniu zamykamy okno.

6

PC Health

PC Health Czytamy w czym tkwi problem i jakie rozwiązania podsuwa nam program.

W kolejnym oknie mamy możliwość wglądu w zadania systemu Windows, które mogą negatywnie wpływać na wydajność bądź w przyszłości mogą powodować problemy. Czytamy kolejne sugestie i wybieramy, czy chcemy uaktywnić podane procesy.

7

Clean Up

Clean Up Klikamy na przycisk "Open" przy każdej kategorii po czym wybieramy opcję "Clean".

Przejdźmy teraz do opcji Clean Up. Opcja ta pozwala nam na usunięcie zbędnych kopii zapasowych, duplikatów plików i starych skrótów systemowych, dzięki czemu możemy zyskać dodatkowe miejsce na dysku. Zaczynamy od usunięcia nieużywanych plików systemu Windows, klikamy na open i zaznaczamy pliki, których chcielibyśmy się pozbyć, po czym klikamy na opcję Clean. Podobnie postępujemy z danymi przeglądarek i skrótami poniżej. Mamy również możliwość wyłączenia nieużywanych funkcji systemowych, co również wpłynie na zwiększenie wydajności.

8

Defragmentacja rejestru

Defragmentacja rejestru Zalecanym rozwiązaniem jest "Kompletny Scan", gdyż mamy pewność że żaden z elementów nie zostanie pominięty.

Po zakończeniu pobieżnych zmian w systemie pora na dogłębną defragmentację. Klikamy na dział Optimize i zaczynamy od wyczyszczenie rejestru ( Clean registry). Po zakończeniu wybieramy opcję Defragment Registry i czekamy na zakończenie procesu.

9

Przyśpieszanie uruchamiania i wyłączania systemu

Klikamy na Optimize System Startup and Shutdown i czekamy na zakończenie analizy. Po wykonaniu zadania pojawiają się nam opcje, dzięki którym możemy skrócić czas z jakim będzie startował system. Klikamy na przycisk Optimize All i program automatycznie wykonuje niezbędne do osiągnięcia wyżej wymienionego efektu zadania.

10

Defragmentacja dysku

Ostatnim krokiem który nam pozostał jest Defragmentacja Dysku Twardego. Warto przypomnieć, że operację tą powinniśmy wykonywać nie częściej niż co kilka miesięcy. Klikamy na Defragment Hard Disk, zaznaczamy wszystkie partycje i w zależności od sugestii programu defragmentujemy poszczególne z nich.

11

Podsumowanie

Po tak przeprowadzonej optymalizacji systemu wydajność naszego komputera z pewnością wzrośnie o kilkadziesiąt procent :)

Przeczytaj teraz:

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 02.12.2013

Komentarze

....extra [;
Po co modernizować podzespoły komputera - po co go rozbudowywać? Po co korzystać z darmowych narzędzi do defragmentacji/oczyszczania dysków/rejestru? Po co zaglądać do programów grupy AutoStart?
Wystarczy przecież tylko cracking "cudownego" TuneUp-a o wręcz "boskich" możliwościach i już mamy półtora komputera w komputerze....
----------
ŻENUŁA.