Jak kupić optymalny dla naszych potrzeb pendrive?

Często zdarza Ci się przenosić pliki pomiędzy komputerami? Masz już dość nagrywania pojedynczych dokumentów na płytę CD? Warto jest zainwestować o drobinę pieniędzy w dobry pendrive. Poniżej znajdziecie informacje o tym czym kierować się podczas wyboru urządzenia specjalnie dla naszych potrzeb.

1

Pojemność. Jest to główny parametr urządzenia od którego w znacznym stopniu zależy jego cena. Należy rozważyć jak dużo dokumentów będziemy przechowywać na urządzeniu oraz jak wielkie te dokumenty będą. W przypadku prowadzenia normalnie działającej firmy wystarczy nam z reguły dysk o pojemności 1-2 GB. W przypadku gdy używamy urządzenie do celów „domowych” bardziej należy kierować się w stronę urządzeń o większej pojemności czyli 4-8 GB.

2

Prędkość. Istotne jest także poza pojemnością aby urządzenie było dość szybkie. Nagranie na pendrive 4 GB danych może zająć trochę czasu nawet na najlepszym komputerze jeśli przypadkowo wybierzemy urządzenie które nie wspiera USB 2.0. Owszem jest to sytuacja sporadyczna, jednak warto zwrócić uwagę na szybkość zapisu urządzenia.

3

Wielkość. Urządzenia pendrive posiadają przeróżne kształty oraz wielkości. Najlepszym rozwiązaniem dla normalnego użytkownika jest zakup pendrive, który daje się przypiąć do kluczy. Unikniemy w ten sposób zgubienia urządzenia. Jeśli mimo to interesuje nas znacznie mniejszy gabarytowo pendrive warto zwrócić uwagę na mikro urządzenia, które wystają z obudowy komputera nie więcej niż 1 cm. Tego typu pendrive można przenosić w portfelu lub saszetce bez potrzeby rezerwowania dodatkowej kieszonki na urządzenie. W przypadku gdy chcemy przenosić urządzenie w portfelu warto jest zapoznać się z ofertą cienkich napędów pendrive. Tego typu dyski pozwalają na praktycznie dowolne przechowywanie. Dysk zostanie niewidoczny w kieszeni, portfelu oraz innych ciasnych miejscach.

4

Marka. Istotne jest aby kierować się wyborem odpowiedniego pendrive poprzez markę urządzenia. Zapewni nam to, iż użyte podzespoły do produkcji urządzenia nie pozbawią nas danych w trakcie przenoszenia lub nie ulegną uszkodzeniu przy próbie n-tego formatowania. Dodatkowo producenci tacy jak Kingston czy Emtec gwarantują niezawodność urządzenia.

5

Gwarancja. Warto jest zapoznać się z okresem oraz warunkami gwarantowania urządzenia. W większości przypadków spotkamy się ze scenariuszem w którym sklep oferuje roczną gwarancję natomiast producent przedłuża ją o dodatkowy okres. Istotne jest to szczególnie w przypadku pendrive, ponieważ urządzenia te są szczególnie narażone na awarie głównie poprzez pozostawienie w komputerze podczas jego zamykania u uruchamiania (skoki napięcia na portach) czy przechowywania w towarzystwie telefonów komórkowych. Wszystkie urządzenia powinny być zabezpieczone przed dzianiem pola magnetycznego wytwarzanego przez komórki jednak nie zawsze jest to zgodne ze stanem faktycznym.

6

Cena. Należy uważać na to aby nie przepłacić za produkt. Warto jest sprawdzić ceny pendrive-ów w kilku sklepach komputerowych oraz porównać je z tymi jakie proponują serwisy internetowe porównujące ceny np. ceneo. Stosując się do poszczególnych kroków na pewno zakupimy dobre urządzenie. Na koniec należy pamiętać aby zachować paragon. W większości przypadków stanowi on za razem dokument umożliwiający korzystanie z gwarancji.

Galeria

zdjęcie

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 01.08.2009

Komentarze

Porada genialna, oby więcej tak rozsądnych podejść do tematu. Pendrive wbrew potocznej opinii nie jest niezniszczalny i traktowanie go jako jedynej kopi danych jest drobnym nadużyciem. Warto mieć kilka penów stanowiących odpowiednik pojemnościowy dawnych nośników nawet staruszka 128Mb. Nie wszystkie urządzenia np. DVD, czy radioCD w samochodzie muszą mieć USB 2,0 a co dopiero USB 3. Czasem przesłanie danych na dużego pena trwa zdecydowanie dłużej niż na małego!!!. No i same systemy operacyjne mają ograniczenia.

Kiedyś zakup pendrive'a był znaczącym zakupem - teraz urządzenia te bardzo potaniały, jak i oferują dużo lepsze parametry techniczne. Np w znanym mi sklepie electro.pl można dostać pendrive 16gb za niewiele ponad 100 złotych - kiedyś tyle kosztowało 256 MB.

Wspomniane Emtec czy Kingston produkują niestety pendrive średnie jakościowo, jednak wymiana na gwarancji jest natychmiastowa i nie miałem problemów. OCZ czy SanDisk to wybór dla osób które nie chcą utracić danych a nie tylko urządzenia, co niestety przekłada się na wyższą cenę urządzeń oferowanych przez te firmy.

Druga pominięta sprawa w sekcji o rozmiarze. Rozmiar najlepiej by był taki, azeby pozwalał na podpięcie innych urządzeń w sąsiedni port USB, Często rozmiar pendrive, nawet niewielkiego jest taki, że blokuje minimalnie sąsiedni port, a tych często nam brakuje w komputerze, odłączanie myszki żeby podpiąc pendrive to nie jest coś z czym chcemy mieć do czynienia,