Jak efektywniej wyszukiwać informacje w Google?

Każdy z nas, Internautów, korzysta z wyszukiwarki Google kilka razy dziennie. Jest ona przydatna, kiedy chcemy uzyskać szybki dostęp do wiedzy ze wszystkich dostępnych dziedzin. Co zrobić, jeśli wyniki, które dostaniemy nie zadowalają nas w pełni? W takim wypadku możemy użyć specjalnych instrukcji wpisywanych w formularz wyszukiwarki, żeby zwiększyć nasze szanse na zdobycie bardziej trafnych wyników. W tym artykule pokażę jak używać wyżej wymienionych instrukcji.

1

"" (cudzysłowy)

Objęcie hasła wyszukiwania cudzysłowami np. "zaradni Internauci" pozwoli nam szukać jego jako całej frazy, a nie 2 oddzielnych wyrazów.

2

instrukcja filetype

Po wpisaniu następującej frazy w wyszukiwarkę "filetype:doc" anna, w wynikach wyszukiwania zobaczymy dokumenty doc umieszczone na serwerach stron internetowych, zwierające w sobie słowo anna.

3

instrukcja site

W formularz wyszukiwarki możemy wpisać "site:zaradni.pl shr1ner", wynikiem będzie znalezienie wszystkich stron w domenie zaradni.pl, gdzie znajduje się tekst "shr1ner".

4

instrukcja inurl

Po wpisaniu następującego hasła "inurl:zaradni" w pasek wyszukiwarki Google, w rezultatach wyszukiwania dostaniemy wszystkie strony zawierające w swoim adresie frazę zaradni.

5

instrukcja link

Po wpisaniu w wyszukiwarkę następującej frazy "link:www.zaradni.pl" otrzymamy w wynikach strony, na których znajduje się co najmniej jeden odnośnik do witryny www.zaradni.pl.

6

instrukcja intitle

W formularz wyszukiwarki możemy też wpisać hasło "intitle:zaradni", w wynikach wyświetlą się nam strony zawierające wyraz zaradni w tytule.

7

Uwagi i spostrzeżenia

  • Zobacz też:

  • Jak przyspieszyć pojawienie się naszej strony internetowej w Google? http://www.zaradni.pl/porada/8934,jak_przyspieszyc_pojawienie_sie_naszej_strony_internetowej_w_google

Galeria

zdjęcie
zdjęcie

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 27.05.2012

Komentarze

Bardzo pomocne.

Ciekawa i bardzo przydatna porada. Pozdrawiam!

Google ma jednak wiele funkcji użytkowych, gdzie czasami potrafią nas zaskoczyć. Pozdrawiam

Świetna porada.
Od przyswojenia (m.in.) takich informacji o wyszukiwarce Google powinni zaczynać wszyscy Nowi Użytkownicy sieci Internet. Elementarne podstawy.
Myślę że może warto by tu wspomnieć jeszcze o modyfikatorach-instrukcjach: "allinurl:", "allintitle:", "cache:" czy też "define:" - też czasami mogą okazać się całkiem przydatne.