AI marketing co to jest i czy warto?
Marketing jest bardzo rozbudowanym pojęciem i dzieli się go na wiele różnych rodzajów. Jedną z jego gałęzi, z jaką możemy spotkać się coraz częściej, jest AI marketing. Co warto o nim wiedzieć? AI to skrót od artificial intelligence, co przetłumaczymy jako sztuczną inteligencję. Przenika do wielu dziedzin życia i cieszy się rosnącą popularnością. W ostatnich latach możemy zauważyć, że AI wykorzystuje się również w działaniach marketingowych. Na pewno korzystaliśmy już z rozwiązań tego typu, nawet jeśli nie zdawaliśmy sobie z tego sprawy lub nie spoglądaliśmy na nie w ten sposób.
Czym charakteryzuje się AI marketing?

Najprościej można powiedzieć, że AI marketing to wykorzystanie sztucznej inteligencji w działaniach promocyjnych. Uwzględnia się zastosowanie takich narzędzi, które potrafią przewidzieć, jak zachowają się ludzie i co w związku z tym będzie można zrobić, by zrealizować cele marketingowe. Wykorzystuje się takie dane jak zainteresowania i wykonuje analizę nastrojów konsumentów.
AI marketing sprawdza się najlepiej w przypadku, kiedy grupa docelowa jest jasno określona, a działania sprecyzowane. Będzie wsparciem przy optymalizacji kampanii i lepszej wydajności reklam. Przykładem narzędzi stosowanych w AI marketingu są chatboty pozwalające na całodobowy kontakt z klientem. Innym przykładem jest Google Ads stworzony do tego, by planować kampanie marketingowe. Wśród nowych rozwiązań jest nawet tworzenie contentu na strony internetowe. Więcej informacji na temat AI marketingu znajdziesz na stronie https://harbingers.io/blog/ai-marketing-co-to-jest-czy-warto-poznaj-przyklady
Największe zalety AI marketingu
AI marketing obejmuje innowacyjne rozwiązania, ale wiele firm już teraz doceniło zalety, jakie wiążą się z ich wdrożeniem. Przede wszystkim dzięki gromadzeniu danych na temat kliknięć, można łatwiej śledzić, ile osób obejrzało reklamę. Na podstawie pozyskanych informacji możemy dowiedzieć się, kto jest zainteresowany produktami. Zyskujemy wiedzę o klientach, a tym samym mamy możliwość podążać za ich potrzebami. Łatwiej również o projektowanie nowych strategii marketingowych. Z kolei trafne przygotowanie treści pod kątem oczekiwań grupy docelowej jest opłacalne pod względem finansowym.
Na AI marketing warto spojrzeć również pod kątem organizacji. Co to znaczy? Duża automatyzacja pracy odciąża pracowników, zwiększa się też poprawa jakości obsługi klienta. Wystarczy przytoczyć wspomniane chatboty – chcąc, by pracownicy całodobowo odpowiadali na zapytania klientów, trzeba byłoby zatrudnić kolejne osoby. Dzięki AI nie będzie to konieczne.
Czy AI marketing ma jakieś wady?
Nietrudno zauważyć, że AI marketing ma wiele zalet, a co z wadami? Z pewnością minusem są początkowe koszty. Inwestycja ta zacznie się zwracać, ale najpierw będzie to dla firmy wydatek. Ponieważ dzieli się na różne rodzaje, są osoby, dla których AI wydaje się przytłaczający i trudny do opanowania. Jednak po wdrożeniu szybko można zauważyć, że działania są skuteczniejsze. Poza tym, jeśli nawet my nie mamy odpowiedniej wiedzy i obawiamy się, czy wykorzystamy potencjał, to kwestie związane z marketingiem możemy powierzyć agencji marketingowej.
Dodaj komentarz