Na co zwrócić uwagę przy zakupie roweru miejskiego?
W Polsce na dobre zagościła już moda na rowery. Rowerowe sklepy powstają w każdym mieście, a zwykli konsumenci przesiadają się komunikacji miejskiej czy własnych samochodów właśnie na rowery jeżdżąc nimi rekreacyjnie, czy też traktując je jako środek transportu do pracy czy szkoły. W przestrzeni miejskiej najlepszym rozwiązaniem będzie zakup roweru miejskiego. Ostatnio bardzo modne są tzw. holenderki, czyli wygodne rowery miejskie rozpowszechnione szeroko w Holandii, słynącej z rowerowej mody. Jak wybrać najlepszy dla nas rower miejski, którym będzie nam się wygodnie jeździło?
Dla kogo rower?
Pierwszym, najważniejszym czynnikiem wyboru roweru miejskiego będzie określenie, kto ma go wykorzystywać. Inny rower będzie przeznaczony dla kobiety czy mężczyzny, a jeszcze inny dla dziecka. Dla najmłodszych użytkowników przeznaczone są rowery miejskie z małymi kołami, niejednokrotnie z przymocowanymi dodatkowymi kółkami dla utrzymania równowagi. Dla pań najlepsze będą rowery o prostej ramie i szerokim siodełku. Generalnie, dla kobiet przeznaczone są rowery o średnicy kół wynoszącej 26 cali, a dla mężczyzn o kołach 28 cali.
Jaka rama?
Najważniejszą częścią konstrukcyjną roweru, bez względu na jego typ, będzie rama. W sklepach można nabyć rowery miejskie z ramą stalową lub aluminiową. Jeśli zależy nam na wyższym komforcie jazdy i na łatwości przenoszenia roweru z miejsca na miejsce, wybierzmy ramę aluminiową. Czyni ona rower lżejszym, przez co nawet kobieta wniesie go na piętro w swoim domu czy w pracy. Ramy aluminiowe będą jednak droższe od ram wykonanych ze stali.
Jakie siodełko?
Dla pań w rowerach miejskich lepszym rozwiązaniem jest szerokie siodełko, niż standardowe, twarde siodełko rowerowe spotykane we wszelkich modelach rowerów. Zapewnia ono komfort poruszania się nawet po wyboistej drodze. Należy pamiętać, że podczas jazdy na rowerze miejskim, w przeciwieństwie do rowerów szosowych czy górskich, jeździmy w pozycji wyprostowanej, siedząc całą pupą na siodełku. Stąd też również w męskich rowerach przyda się szersze siodełko.
Konstrukcja roweru
Do wyboru są rowery miejskie składane lub klasyczne. Te ostatnie to właśnie osławione holenderki, które dają optymalną postawę przy jeździe i są łatwe w transporcie. Wyposażone są najczęściej w bagażnik lub koszyk z przodu lub z tyłu, ułatwiający przewożenie zakupów lub damskiej torebki. Wyprofilowany kształt kierownicy klasycznego roweru miejskiego daje doskonałą sterowność, bardzo istotną podczas jazdy w ruchu miejskim. Rama roweru klasycznego będzie odpowiednia dla kobiet i mężczyzn.
Rower składany jest praktyczny w zastosowaniu, ale nadaje się bardziej do przemieszczania się na krótkich dystansach, niż na dłuższych trasach. Z rowerem składanym nie będzie problemu z transportem samochodem czy środkami komunikacji miejskiej, ani schowaniem go na zimę w piwnicy czy na strychu.
Wygląd roweru miejskiego teoretycznie powinien być rzeczą drugorzędną przy jego wyborze, jednakże coraz częściej rower jest elementem stylu Cycle chic, który jest preferowany przez nowoczesnych mężczyzn i nowoczesne kobiety, ceniące ekologiczny trend przemieszczania się po mieście na rowerze miejskim. Dlatego też estetyka roweru przy jego wyborze również ma znaczenie, ale jest kwestią gustu kupującego.
Dodaj komentarz