Jak zorganizować sobie tanie wakacje zagraniczne?

Zazwyczaj przed każdym wyjazdem, dalszym czy krótszym, zastanawiamy się jak wydać małą ilość gotówki, a zobaczyć wiele miejsc. Trzeba mieć pomysł i nastawić się nie na jakość podróżowania -komfort przejazdu, spania, lecz na ilość tego, co uda nam się zobaczyć. Wbrew powszechnej opinii, podróżowanie wcale nie musi być drogie. Jak zatem tanio podróżować po świecie?

Krok 3 z 5

Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz Jak sobie pościelesz, tak się wyśpisz

Równie ważny, jak wybór transportu jest wybór miejsca zakwaterowania, noclegu. Tutaj po raz kolejny możemy liczyć na tańsze opcje. Jeśli nie zależy nam na hotelu w kategorii pięciu gwiazdek, możemy przeszukać internet, aby znaleźć miejsce w którym spędzimy noc, ale też tanio za to zapłacimy. Popularną opcją jest couchsurfing – w internecie można znaleźć użytkowników oferujących nocleg we własnym domu, czy mieszkaniu w wielu zakątkach świata. Zasada działania portalu https://www.couchsurfing.org/ jest prosta – każdy użytkownik tworzy swój profil, podając informacje o sobie i zamieszczając zdjęcia. Zaznacza także, co może zaoferować w swoim mieszkaniu, podaje jego wyposażenie i czego oczekuje w zamian – może to być tylko towarzystwo, wyjście do kawiarni, bez żadnych opłat za nocleg. To dany użytkownik decyduje o tym, kogo przyjmie pod swój dach. Zazwyczaj decydują się na to młodzi ludzie, znający język obcy i chętnie poznający swoich rówieśników.
Inną opcją może być wyszukanie tanich noclegów, również przez internet. W grę wchodzą hostele (najtańsza opcja), pensjonaty, pola namiotowe, mieszkania prywatne, hotele. Warto wiedzieć, że pokoje wieloosobowe w hostelach oferują najniższe ceny, a warunki wcale nie są gorsze od pokoju jedno czy dwuosobowego. Wiadomo, że tedy dzielimy pokój z kimś jeszcze i trzeba pilnować swoich rzeczy, zwłaszcza pieniędzy i dokumentów, aby nie mieć problemu z powrotem do miejsca zamieszkania. Najprostszym sposobem może być skorzystanie z wyszukiwarki – booking.com, gdzie można znaleźć nocleg na całym świecie.
Trzeba też zwrócić uwagę na wszelkiego rodzaju zakupy grupowe – m.in. na groupon.pl – gdzie trafiając na promocje, można spędzić kilka dni w luksusowym miejscu, za bardzo małe pieniądze. Im dłuższy pobyt, tym niższe ceny za zakwaterowanie.

Przeczytaj teraz:

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 29.10.2013

Komentarze