Jak z pomysłem zwiedzić Budapeszt?

Stolica Węgier zachwyca swoim pięknem i niezwykłą atmosferą. Oferuje niezliczone zabytki, smaczną kuchnię i aktywny wypoczynek. Bliskość Budapesztu to również ogromny atut – z Polski samolotem to niecałe dwie godziny lotu. Jak z pomysłem zwiedzić Budapeszt, aby wracając do kraju móc pochwalić się wyjazdem?

Krok 3 z 10

Duma Budy Duma Budy

Wzgórze Zamkowe to miejsce konieczne do odwiedzenia będąc w dzielnicy Buda. Jest do długie płaskowzgórze z basztami, rezydencjami i wielkim pałacem. Jednocześnie to najstarsza część Budapesztu, ze swoim pierwotnym charakterem. Doskonały punkt widokowy na całe miasto. Właśnie tutaj swoje siedziby mieli władcy węgierscy. Najłatwiej można się tam dostać kolejką linową, która jest usytuowana zaraz przy moście łańcuchowym, a przejazd nią kosztuje 80 forintów. Inną opcją może być dotarcie tam spacerem od Bramy Wiedeńskiej lub dojazd mikrobusem. Większość turystów swoją wyprawę po Wzgórzu Zamkowym zaczyna od białej Baszty Rybackiej, wyglądającej wręcz bajkowo i stojącego obok kościoła św. Macieja. Pod Wzgórzem rozciąga się Labirynt, który jest kompleksem jaskiń i podziemnych grot. Kiedyś służyły mieszkańcom za piwnice i schronienia. Od końca II Wojny Światowej labirynt stanowi atrakcję turystyczną, z wydzielonymi do zwiedzania tunelami.

Przeczytaj teraz:

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 25.10.2013

Komentarze