Jak z pomysłem zwiedzić Budapeszt?

Stolica Węgier zachwyca swoim pięknem i niezwykłą atmosferą. Oferuje niezliczone zabytki, smaczną kuchnię i aktywny wypoczynek. Bliskość Budapesztu to również ogromny atut – z Polski samolotem to niecałe dwie godziny lotu. Jak z pomysłem zwiedzić Budapeszt, aby wracając do kraju móc pochwalić się wyjazdem?

Krok 2 z 10

Po pierwsze – Parlament Po pierwsze – Parlament

Położony nad samym Dunajem, w dzielnicy Peszt. Jeden z najważniejszych symboli całego kraju, wizytówka Budapesztu. Parlament zbudowany jest w stylu neogotyckim, a ciekawostką może być fakt, że do jego budowy zużyto aż czterdzieści kilogramów złota, pół miliona kamieni szlachetnych i czterdzieści milionów cegieł. Duże wrażenie robią też rozmiary budynku – szerokość to 123 metry, zaś długość 268 metrów. Wysokość kopuły to 96 metrów. Zwiedzanie wnętrza Parlamentu jest możliwe, jednak w okresie sesji parlamentarnych nieco utrudnione. Przed wyjazdem należy zasięgnąć informacji. Ceny za zwiedzanie sięgają od 950 do 1700 forintów węgierskich. Na pewno trzeba zobaczyć cały budynek z zewnątrz – największe wrażenie robi widok z dzielnicy Buda.

Przeczytaj teraz:

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 25.10.2013

Komentarze