Jak wykonywać superserie?

Zasada superserii jest kolejnym urozmaiceniem całego treningu. Ważne jest to, że nie jest ona przeznaczona dla określonej grupy ludzi, tzn. może ją wykonywać każdy, kto chociaż w niewielkim stopniu zasymilował się do ćwiczeń.

1

W mojej poradzie: Jak ułożyć trening?, napomknąłem już o mięśniach antagonistycznych. Ta porada jest rozszerzeniem poprzedniej (http://www.zaradni.pl/porada/6117,jak_ulozyc_trening).

2

Otóż, głównym zadaniem zasady superserii, jest zastosowanie dwóch ćwiczeń fizycznych, następujących po sobie, na przeciwstawne grupy mięśniowe. Jak niektórym wiadomo, jest to jedna ze znanych zasad weiderowskich.

3

Poprzez naprzemienne angażowanie do ćwiczeń mięśni antagonistycznych, doprowadzamy do wzmożonej aktywności nerwowej, aktualnie trenowanego mięśnia. Domniemanym zjawiskiem jest również powodowanie włączenia do pracy, znacznie większej ilości włókien mięśniowych.

4

Tego rodzaju ćwiczenia doprowadzają do zaniku dysproporcji w całościowym rozwoju mięśni (masa i siła rozwija się w zbliżonych proporcjach). Dzięki temu superserie można stosować dla rozwinięcia potencjału włókien czerwonych (mniejsze obciążenie, większa liczba powtórzeń). Dla wyjaśnienia dodam, że mięśnie z większą ilością włókien czerwonych, będą rozwijały się szybciej i masywniej od tych z przewagą włókien białych. Dlatego przed podjęciem tej zasady, należy poznać podział anatomiczny ludzkiego ciała, który wyjaśni jakie mięśnie zawierają jakie włókna.

5

Dodatkowo, dzięki zasadzie superserii, organizm zwiększa regenerację powysiłkową, o czy wspominałem w poprzedniej poradzie.

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 22.03.2011

Komentarze

Wszystko ok tylko nie wyjaśniłeś "jak robić superserie"...