Jak stosować metodę mieszną?

W obecny czasie zauważa się znaczną poprawę w aktywności fizycznej całego społeczeństwa. Spowodowane jest to poprzez większą koncentrację ludzi na aspektach zdrowotnych własnego ciała. Pociąga to za sobą zwiększony poziom wiedzy na temat metodyki ćwiczeń i stosowanych dla osiągnięcia jeszcze lepszych efektów diet. Ludzie w większości czerpią wiedzę o sporcie ze specjalnych czasopism, bądź z internetu, gdzie tłumaczone są często problemy nie do końca sprecyzowane i nie do końca utożsamiane z konkretnymi przypadkami. Dla wtajemniczenia w daną dyscyplinę sportową należy koniecznie zasięgnąć porady specjalistycznej, w formie, np.: zakupu książki. Takim przypadkiem jest problem metody mieszanej, która jest często pomijana, a jest częścią treningu siłowego.

1

Metoda ta polega na łączeniu ćwiczeń dynamicznych i izometrycznych (ćwiczenia w bezruchu, polegające na czynnym napinaniu mięśni bez zmiany długości włókien). Ćwiczenia te są o wiele trudniejsze od standardowych, gdyż po wykonaniu każdego zatrzymania ruchu, osoba musi się zmierzyć z bezwładem stosowanego ciężaru.

2

Prościej tłumacząc, przedstawiam przykładowe ćwiczenie. W zwisie na drążku, dynamicznie przyciągamy nogi do klatki piersiowej, po czym pozostajemy w takiej pozycji co najmniej 5 sekund. Takie ćwiczenia są utrudnieniem, ze względu na konieczność utrzymania mięśni w ciągłym napięciu. Natomiast wolne powrócenie do pozycji wyjściowej urozmaica ćwiczenie jeszcze bardziej.

3

Tego rodzaju ćwiczenia stosuje się dla wyeliminowania, bądź korekty najsłabszego mięśnia, poprzez pracę strukturami włókien mniej wyćwiczonych, które utrudniają płynne wykonanie ćwiczenia. Tym samym mięsień szybciej adaptuje się do danego wysiłku, przez co poprawia swoją umiejętność.

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 20.03.2011

Komentarze

Bardzo interesujące

Nie zgodzę się, że są trudniejsze - po prostu obnażają braki w technice wykonywania ćwiczeń (która w ćwiczeniach siłowych jest WSZYSTKIM). Porada ciekawa, choć niestety mało informatywna.

ciekawe:)