Jak aktywnie spędzić czas w parku linowym? Jak się przygotować?

W dziedzinie aktywnego sportu cały czas powstają nowe pomysły na zdrowy tryb życia i wzmocnienie kondycji fizycznej. Nie bój i spróbuj zabrać rodzinę, czy znajomych na szlaki w parku linowym. Jak przygotować się do wizyty w parku linowym? Jak się ubrać?

  • Zdjęcia autentyczne z pobytu w parku linowym w Niemczech w Kletternwald.
1

Chcesz mieć kondycję, to ruszaj do parku linowego

Chcesz mieć kondycję, to ruszaj do parku linowego Jeden z torów do pokonania w parku linowym.

Aktywny sport i połączenie zabawy, to propozycja dla tych, którzy kochają mieć podwyższą adrenalinę. Park liniowy to obszar pośród drzew zazwyczaj ulokowany w lesie lub parku. To idealne miejsce również dla młodszych dzieci oraz całej rodziny. Ogromnym plusem parku linowego jest to, że cały czas spędzamy na świeżym powietrzu.

2

Zapoznaj się z ofertą parku linowego

Zapoznaj się z ofertą parku linowego Platformy, po których wyznaczony jest tor.

Dowiedz się więcej informacji odnośnie możliwości, jakie zostały stworzone przez park linowy. Na pewno znajdziesz wyznaczone trasy, które różnią się od siebie pod względem trudności przejścia tych tras. Szlak zielony skierowany jest przeważnie dla młodych dzieci, które muszą przebywać na trasie pod opieką dorosłej osoby. Szlak czarny, to najtrudniejszy odcinek i tutaj trzeba już mieć odpowiednią kondycję oraz nie bać się wysokości. Jeżeli jesteś z dzieckiem, to zapewnij mu bezpieczeństwo, ale Ty przy tym możesz również bawić się bardzo dobrze. Warto także odpowiednio się ubrać? Jak? Na sportowo, wygodnie i odpowiednio do pogody.

3

Wykup karnet będzie taniej

Wykup karnet będzie taniej Wejście do parku linowego.

W ofercie znajdują się różne opcje kosztów. Możesz wykupić sobie na kilka godzin i wtedy masz czas nielimitowany. Sukces przejścia zależy, wówczas już tylko od Ciebie, jaką masz kondycję fizyczną i ile czasu chcesz na ten maraton przeznaczyć czasu. Druga opcja, to możliwość kupienia wybranego przez siebie jednego szlaku. Ścieżki zaczynają się na wysokości od 1 m nad ziemią do 17 metrów i wyżej. Park linowy ma zróżnicowane poziomy i kładki, liny, belki ruchome oraz mosty. Chodząc po każdym z tych elementów zmuszasz swoje mięśnie w różnych częściach ciała do wytężonej pracy.

4

Ubierz się odpowiednio na aktywny sport

Ubierz się odpowiednio na aktywny sport W parku liniowym wyrabiasz sobie kondycję.

Do tego typu sportu należy mieć dobrą i sportową odzież. Nie polecam dzinsów, ponieważ ograniczają one swobodny ruch a to przy pokonywaniu przeszkód jest niezbędne. Buty wiązane adidasy lub trampki. Do zestawu jeszcze dobre są rękawiczki, ponieważ linki zabezpieczające są ostre i można się skaleczyć albo nabawić się odcisków na dłoniach.

5

Zabierz wrażenia do domu na zawsze

Zabierz wrażenia do domu na zawsze Widok na dolną część ścieżki w parku linowym.

Park linowy to nie tylko przeszkoda dla zagorzałych sportowców. To nie tylko ćwiczenie tężyzny fizycznej, figury, czy zapełnienie wolnego czasu. To, coś dużo więcej, a mianowicie to możliwość sprawdzenia się samemu, walka z pewnymi słabościami i ćwiczenie silnej woli. To szlak po sukces w życiu, ponieważ pokonujesz tam pewne etapy tras a tak samo możesz te podejście wykorzystać w swoim życiu.

6

Zapoznaj się ze wskazówkami technicznymi w parku linowym

Zapoznaj się ze wskazówkami technicznymi w parku linowym Rękawiczki i sportowy strój to podstawa w parku.

Dzieci poniżej 12 roku życia muszą być pod opieką dorosłego, który jest zobowiązany razem z nim pokonywać wszelkie przeszkody.
Młodzież po ukończeniu 16 roku życia może dopiero sama pokonywać najcięższe ścieżki .
Osoby towarzyszące mają z reguły wstęp wolny na taką wycieczkę, jednak trzeba przeznaczyć około 120 zł na rodzinę trzy osobową na napoje i jedzenie.
Zabezpieczenia w parku to przede wszystkim kask, linki z karabinkami należy je sprawdzić przed jazdą, czy dobrze funkcjonują oraz obowiązkowy instruktaż teoretyczny i praktyczny na terenie parku linowego.

7

Parki linowe w Polsce

Parki linowe w Polsce Trasa w parku liniowym jest również dla dzieci.

Zachęcam wszystkich do zapoznania się ze stroną dotyczącą parków linowych w Polsce (www.polskieparkilinowe.pl). Tutaj Top lista parków linowych w Polsce (http://gadzetomania.pl/2010/01/28/top-10-najwiekszy-parkow-linowych-w-polsce).
W południowej części na Śląsku najpopularniejszym parkiem linowym jest park linowy w Parku Chorzowskim. Dokładna oferta cennikowa znajduje się tutaj. (http://www.parklinowy.parkslaski.pl/goscie/cennik.html)

8

Informacje ważne dla korzystających z parku linowego

  1. Minimalny wzrost u dzieci 120 cm

  2. Na trasę dla dorosłych może wejść osoba mająca nie mniej niż 160 cm wzrostu

  3. Do parku wchodzi się na własną odpowiedzialność

  4. Osoby, które mają problemy sercowe

  5. Maksymalna waga u dorosłej osoby 130kg

  6. Sportowe ubranie, leginsy albo spodnie z dresu

  7. Sportowe buty

  8. Rękawiczki na rower

  9. Mocne ręce i dobra kondycja psychiczna i fizyczna

Przeczytaj teraz:

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 08.07.2014

Komentarze