Jak zdecydować u kogo spędzić święta?

Święta tuż, tuż, a przed Wami odwieczny problem, gdzie je spędzić? Czy może wraz z Twoją rodziną, a może jednak z rodziną partnera? A może zapraszacie ich do siebie i nie wiecie co zrobić, żeby nie dopuścić do niezręcznych, bądź przykrych sytuacji? Rozwiązanie jest prostsze niż Wam się wydaje!

1

Jeżeli to Wy Wyjeżdżacie, to najlepiej by było podzielić ten czas pomiędzy obie rodziny po równo.

2

Jeżeli zaś jest to niemożliwe, gdyż nie chcecie lub nie możecie tak zrobić, to zróbcie głosowanie (dzieci niech też w nim biorą udział). Ważne jest, abyście ten czas spędzili w miłej atmosferze, więc niech zdecyduje większość. Jednak jeśli nie wszyscy będziecie zadowoleni z takiego obrotu rzeczy, warto jest zastanowić się, jak możecie wynagrodzić to osobie „poszkodowanej”, tak, aby wszyscy w tych dniach czuli się ważni i potrzebni.

3

Być może spędzanie Wielkanocy u jednych rodziców, a Bożego Narodzenia u drugich, również okaże się dobrym rozwiązaniem. Wszystko zależy od tego, jak się dogadacie.

4

Jeżeli zaś to do Was przyjeżdżają na święta, to warto jednych zaprosić w Niedzielę, a drugich w Poniedziałek? Lub tak dobrać godziny, aby i jednym i drugim ograniczyć wspólnie spędzony czas (jednak będzie to dużym utrudnieniem dla Was gospodarzy, bo będzie wymagało od Was poświęcenie i czasu, i energii).

5

Może się zdarzyć i tak, że Wasze niezgodne rodziny będą spędzać święta u Was jednocześnie, wówczas porozmawiajcie z nimi szczerze i poproście o pomoc w stworzeniu jak najlepszej atmosfery w czasie świąt.

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 04.04.2012

Komentarze