Jak wybrać świeżą różę?
Większość ludzi nie potrafi rozpoznać róży, która zaraz padnie. W mojej kwiaciarni znajduje się wyłącznie świeży towar, ale nie wszystkie kwiaciarnie są tak uczciwe. Statystyki mówią, że przeszło połowa kwiaciarni stara się sprzedać stare kwiaty. Jak nie dać się nabrać?
Zawsze kupujemy w sprawdzonej kwiaciarni, czyli takiej, w której kupowaliśmy coś wcześniej i byliśmy zadowoleni z jakości towaru.
Taka kwiaciarnia powinna cieszyć się powodzeniem, ponieważ gwarantuje częstą wymianę towaru.
Duży ruch => częsta wymiana towaru, który jest zawsze świeży => duża jakość => zadowoleni klienci => Duży ruch
W kwiaciarni powinna panować temperatura ok. 5 stopni Celsjusza. Jest to temperatura, która jest najbardziej odpowiednia dla kwiatów.
Jednym ze znaków rozpoznawczych dot. jakości róży jest wygląd jej liści. Czy są przebarwione? Czy też koloru jednolitej zieleni? Przebarwienia sugerują, że róża ma już swoje lata.
Pąk róży powinien być mocny i duży - nie powinien być zaschnięty. Jeżeli róża jest zeschnięta, nie będzie się już rozwijać. Uwaga! Zbytnie rozwinięcie się róży nie musi być pozytywnym znakiem!
Najlepiej gdy wazon, w którym stoją róże, jest pełen wody, a róża podcięta jest pod pewnym skosem. Róże o większej powierzchni chłonnej lepiej się trzymają.
Róże nie powinny być - nawet w niewielkim stopniu - skropione wodą. Jeżeli widzisz, że róża jest pokropiona wodą (lub ma przebarwienia powstałe w ten sposób), możesz spodziewać się tego, że zacznie gnić.
Zawsze możesz poprosić obsługę o zapakowanie róży w papier, gdy na zewnątrz jest mróz albo deszcz. Niekorzystne warunki atmosferyczne mogą w sekundę zniszczyć nawet najświeższego kwiatka.
Listki znajdujące się bezpośrednio pod kwiatem powinny sterczeć ku górze, nie ku dołowi. Jest to kolejny wskaźnik, który zdradza świeżość róży lub jej brak.
Uwagi i spostrzeżenia
- •Często okazuje się, że najlepszą obsługę możemy spotkać w kwiaciarniach małych i nowo powstałych. Często prowadzone są przez pracowników z wieloletnim doświadczeniem, którzy znają potrzeby klienta.
• Przeczytaj teraz:
Komentarze
Ostatnio zmieniony: 2013-05-21 20:50:48
Ostatnio zmieniony: 2013-01-31 15:17:56
Ostatnio zmieniony: 2013-01-21 19:36:27
Ostatnio zmieniony: 2012-04-26 22:56:02
Ostatnio zmieniony: 2012-04-22 20:56:06
Ostatnio zmieniony: 2012-01-15 08:19:16
Ostatnio zmieniony: 2011-09-28 06:28:46
Ostatnio zmieniony: 2011-01-30 17:42:43
Ostatnio zmieniony: 2010-12-21 18:22:49
Dodaj komentarz