Jak złożyć reklamację na usługi pocztowe?
Czy można reklamować usługę poczty i domagać się odszkodowania? Tak można, osobiście doświadczyłam, wysłałam prezent przyjaciółce i niestety paczka do niej nie dotarła, dlatego chcę się z Wami podzielić cennymi informacjami, które udało mi się dowiedzieć w trakcie reklamacji. Oto kilka z nich:

Reklamację należy złożyć po 14 dniach od daty nadania, ale nie później niż w ciągu 12 miesięcy. Można to zrobić na każdej poczcie.
Należy napisać pismo, zamieścić swoje dane osobowe, rodzaj przesyłki, uzasadnienie reklamacji, kwotę odszkodowania. W przypadku niedostarczonej paczki kwota nie może być wyższa niż 10-krotność opłaty za nadanie tej przesyłki. Poczta w ciągu m-ca musi odpowiedzieć na Twoje pismo.
Jeśli poczta odrzuci reklamację, odwołaj się, informacje, gdzie i w jakim terminie należy to zrobić, znajdziesz w piśmie z poczty. Gdy odwołanie nie przyniesie skutku, można skierować skargę do Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego przy Prezesie Urzędu Komunikacji Elektronicznej, z tego co wiem Sąd ten mieści się w Warszawie, przy ulicy Kasprzaka 18/20, 01-211 Warszawa. Jeśli przegra się sprawę w Sadzie, trzeba pokryć koszty procesu.
Komentarze
Jeśli to co napisałeś jest wyjęte z regulaminu / prawa, to faktycznie dobra robota
Ostatnio zmieniony: 2013-03-04 01:07:17
Ostatnio zmieniony: 2013-03-01 20:55:56
Ostatnio zmieniony: 2013-02-23 23:29:32
Ostatnio zmieniony: 2013-02-23 19:33:42
Ostatnio zmieniony: 2013-02-23 19:06:44
Ostatnio zmieniony: 2013-02-23 14:52:40
Ostatnio zmieniony: 2012-11-26 21:16:07
Dodaj komentarz