Jak zameldować się na pobyt stały lub czasowy w lokalu bez zgody właściciela ?
Do zameldowania w lokalu nie jest potrzebna zgoda właściciela lub innej osoby posiadającej tytuł prawny do lokalu. Jeżeli urzędnik twierdzi inaczej to wprowadza nas w błąd. Właściciel lokalu co najwyżej składa oświadczenie wiedzy podpisując się na formularzu w rubryce "stwierdzam, że wyżej wymieniona osoba przebywa pod wskazanym adresem" i jest to tylko jego oświadczenie wiedzy na temat, czy mieszkamy w lokalu i nic poza tym. Nie jest to zgoda na zameldowanie. Przy meldowaniu się liczy się tylko to, czy mieszkamy w danym lokalu !!!
- • wypełniony i podpisany formularz meldunkowy, dowód osobisty lub paszport, wniosek o zameldowanie, musimy mieszkać w lokalu
W celu uzyskania meldunku należy udać się do urzędu gminy właściwego ze względu na położenie lokalu, budynku, w którym chcemy się zameldować.
Następnie należy wypełnić formularz : "zgłoszenie pobytu stałego" w przypadku gdy chcemy meldować się na stałe lub formularz "zgłoszenie pobytu czasowego trwającego ponad 3 miesiące" w przypadku gdy chcemy meldować się na pobyt czasowy trwający ponad 3 miesiące. Taki formularz musimy własnoręcznie podpisać i dać go urzędnikowi. Musimy przy tym pokazać nasz dowód osobisty lub paszport.
Formularz możemy złożyć (dać urzędnikowi) osobiście albo może zrobić to za nas inna osoba np. członek rodziny, opiekun prawny, domownik.
UWAGA : Ta inna osoba może za nas tylko przynieść do urzędu wypełniony przez nas i przez nas podpisany formularz. Osoba ta musi też pokazać nasz dowód osobisty lub paszport aby urzędnik mógł sprawdzić dane, które wpisaliśmy na formularzu.
UWAGA: Właściciel lokalu albo inna osoba mająca tytuł prawny do lokalu np. jego najemca powinien na formularzu meldunkowym złoży swój podpis w rubryce " stwierdzam, że wyżej wymieniona osoba przebywa pod wskazanym adresem" po to aby urzędnik nie miał wątpliwości że mieszkamy w lokalu.
Jeżeli lokal ma kilku właścicieli, najemców itp. to wystarczy podpis tylko jednego z nich. Któregokolwiek !!!!!!!
I to w zasadzie wystarczy do naszego zameldowania. Jeżeli jednak urzędnik będzie miał wątpliwości, czy mieszkamy w lokalu to wówczas może on przeprowadzić postępowanie wyjaśniające w tej sprawie.
Jeżeli właściciel lokalu albo inna osoba mająca tytuł prawny do lokalu nie złoży swojego podpisu w rubryce "stwierdzam, że wyżej wymieniona osoba przebywa pod wskazanym adresem" bo np. taki właściciel nic nie będzie chciał robić w naszej sprawie, albo gdy będziemy chcieli zameldować się bez jego wiedzy to wówczas należy:
Napisać pismo o treści, że chcemy zameldować się w takim, a takim lokalu i że w nim mieszkamy od takiej, a takiej daty i złożyć je w urzędzie gminy wraz z wypełnionym przez nas formularzem ( na którym brak będzie podpisu właściciela lub innej osoby mającej tytuł prawny do lokalu). Urzędnik nie może odmówić przyjęcia od nas takiego pisa !!!! Wówczas musi on wszcząć postępowanie administracyjne w trakcie którego zbada, czy mieszkamy w lokalu. Jeżeli urzędnik ustali, że mieszkamy w lokalu to wyda decyzję o naszym zameldowaniu. Postępowanie może trwać max. 2 miesiące. Urzędnik może przedłużyć ten okres ale musi nas po tym powiadomić i my możemy nieśna takie przedłużenie terminu zażalenie do Wojewody. Zameldowani w lokalu będziemy wówczas gdy decyzja o naszym zamalowaniu stanie się ostateczna. Jeżeli urzędnik wyda decyzję odmowną to będziemy mogli wnieść od niej odwołanie do Wojewody w terminie 14 dni. Na decyzję Wojewody z kolei będzie służyła nam skarga do wojewódzkiego sądu administracyjnego w terminie 30 dni.
opis porady
• Przeczytaj teraz:
Komentarze
Ostatnio zmieniony: 2013-05-30 22:46:10
Ostatnio zmieniony: 2013-01-22 14:51:03
urzędniczka dokonała meldunku na pobyt stały, syna jednego ze
współwłascicieli ktury mieszka w innym domu.
Pani urzędniczka tłumaczy: dzwoniłam do geodezji i potwierdzili
że działka z domem jest na moją matkę i może zameldować
bez zgody współ właścicieli.
Ciekawe że inne instytucje wymagały zgody współwłaścicieli.
Odpowieć z urzędu gminy była krutka; zameldowanie zgodne z obowiązującym prawem.
Nie zostało podane na jakiej podstawie dokonano meldunku, jak na urząd gminy
trochę mało wyczerpująca.
Miło widziana porada, email;r.2d2@windowslive.com
Ostatnio zmieniony: 2012-12-09 09:06:02
Ostatnio zmieniony: 2012-09-20 14:02:42
Ostatnio zmieniony: 2012-07-05 11:37:31
Ostatnio zmieniony: 2012-06-12 20:58:07
Ostatnio zmieniony: 2012-06-12 20:39:58
Ostatnio zmieniony: 2012-06-12 20:37:17
Załóżmy że nie rozstanę się z dziewczyną ;) Czy jest określony jakiś czas po jakim babcia nie może jej wymeldować tak od razu?. Mieszka tutaj już 1,5 roku i mogę to potwierdzic.
Ostatnio zmieniony: 2012-06-12 20:35:30
A może zamiast robić cos cichcem i zaogniać sytuacje z babcią, spróbuj z nią porozmawiać i przekonać ją do meldunku dziewczyny np. czasowego. Tak bedzie wilk syty i owca cała.
Pamiętaj również, że przez taki samowolny meldunek możesz narobic sobie i babci kłopotów na przyszłoś - a co bedzie jeśli rozstaniesz sie z dziewczyną, a ona nie zechce się sama wymeldować? Będziesz z własnej kieszeni ponosił koszty procesu administracyjnego o wymeldowanie lokatora?
Ostatnio zmieniony: 2012-06-12 20:31:02
Ostatnio zmieniony: 2012-06-12 20:35:28
Ostatnio zmieniony: 2012-06-12 20:15:48
Ostatnio zmieniony: 2012-06-12 12:33:45
Ostatnio zmieniony: 2012-06-11 22:00:57
Ostatnio zmieniony: 2012-06-11 21:57:06
Ostatnio zmieniony: 2012-04-14 17:22:00
Ostatnio zmieniony: 2011-02-21 15:15:27
Ostatnio zmieniony: 2010-12-31 14:08:39
Ostatnio zmieniony: 2010-09-28 23:26:29
Dodaj komentarz