Jak rozpoznać fałszywe banknoty euro?

Wiadomą rzeczą jest że na rynku krążą podrobione pieniądze. Ciągle słyszymy o gangach zajmujących się fałszowaniem banknotów. Warto wiedzieć jakie są na nich zabezbieczenia i na co warto zwrócić szczególną uwagę. (Na obrazku starałam się zaznaczyć orientacyjnie punkty w których mamy szukać znaków charakterystycznych. )

1

ZNAK WODNY Efekt jest wynikiem zróżnicowanej grubości papieru, logiczne wiec że pojawia się na samym początku produkcji. Banki sprawdzają autentyczność banknotów używając lampy UV. Znaki wodne oryginalnych banknotów powinny być wtedy niewidoczne. Jeśli tak nie jest, to znaczy że fałszerze po prostu dokleili znak do papierka.

2

NITKA ZABEZPIECZAJĄCA to ten charakterystyczny paseczek przechodzący przez środek banknotu. Również nie powinna być widoczna pod promieniami UV. Normalnie jest wszyta. Złodzieje albo ja przyklejają albo próbują wszyć.Jeśli wystaje z banknotu najprawdopodobniej jest on podrobiony.
Co jeszcze ważne, gdy spożyjmy pod światło na widoczne są nominał oraz napis euro.

3

HOLOGRAM Taki kwadracik (albo też pasek), który jest srebrny, g gdy spożyjmy pod światło to zaczyna nabierać kolorów tęczy. Można na nim dostrzec znak graficzny (bramę).

Uwaga! Hologramu nie znajdziemy na nominałach: 5 i 20.

4

RECTO-VERSO Znak drukowany z obu stron tak że dopiero po spojrzeniu pod światło widzimy całość. Taki efekt w euro widzimy w lewym górnym rogu banknotu. Bądźmy ostrożni, należy sprawdzić czy części na siebe nie nachodzą oraz czy dokładnie pasują.

5

MIKRODRUK. W niektórych miejscach przy użyciu lupy można dostrzec mikroskopijne napisy. Trzeba zwrócić uwagę czy nie są rozmazane, bo mogą być podróbka.
Napisów szukamy: na rewersie koło mostów, wewnątrz greckich liter napisu EURO.

6

STALORYT Jeśli dobrze przyjrzysz się papierowi, to powinieneś wyczuć w niektórych miejscach wypukłość druku. (W ten sposób niewidomi rozpoznają nominały)

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
zdjęcie

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 29.01.2012

Komentarze

Jak będę zarabiał w euro to będzie ta porada jak znalazł. Trzeba ją sobie zapisać.

Dobra porada:)dzieki

Bardzo przydatna porada:)

Coraz częściej mamy do czynienia z tą walutą, więc fajnie jest wiedzieć, czy nas ktoś nie oszukał i nie mieć później przykrych niespodzianek w związku z tym. Super porada.

fajna porada