Jak zaplanować swoją karierę już pracując cz.4?

Przychodzi moment, że trafiamy na ogłoszenie takie, które jest tym, co chcemy robić w życiu. Piszemy aplikację, podkreślamy nasze doświadczenie i umiejętności. Przechodzimy cały proces rekrutacji pozytywnie i otrzymujemy etat. Jak zachować się w tym okresie, gdzie wszyscy patrzą na Ciebie? Jak odnaleźć się w nowych warunkach, a do tego jeszcze przekonać do siebie zespół?

  • Silna wola.
  • Wiedza na dany temat.
  • Zorientowanie na sukces
  • Wyznaczenie sobie czasu na założone cele.
1

Pierwsze dni w nowej pracy są trudne, bo nikogo nie znasz i czujesz się zagubiony. Jednak to nie zwalnia Cię z próby nawiązania kontaktu z nowymi ludźmi. Nie zamykaj się w sobie, tylko wyjdź do ludzi. Bądź odważny i przede wszystkim pozytywnie nastawiony.


2

Nie bój się zapytać o podstawowe informacje: gdzie znajduje się toaleta, sekretariat albo kuchnia. Na pewno znajdą się osoby, które chętnie Ci to powiedzą i pokażą. To już pierwszy sygnał, że udało Ci się nawiązać kontakt z tak naprawdę obcymi osobami.


3

Gdy już masz tę wymarzoną pracę i jesteś na początku, to nie czekaj, aż ktoś popchnie Cię do nauki. Staraj się uczyć od innych i bacznie obserwuj wszystkie czynności wykonywane przez starszych kolegów i koleżanki.


4

Bardzo ważne - rób sobie notatki z tego, co usłyszysz i zostanie Ci przedstawione. Raz napisana notka pozwala wrócić do niej w razie zapomnienia jakiejś sprawy. Pomaga to w początkowym okresie, w czasie przystosowywania się do zespołu.


5

Nie wychodź "przed orkiestrę", gdy nie masz pewności co do rozwiązania problemu. Bądź aktywny i mów, co chciałbyś zaproponować, ale raczej w formie propozycji niż wymądrzania się.


6

Angażuj się w projekty, które są do realizacji, zgłaszaj się na ochotnika - do odważnych świat należy, ale nie naruszając bezpieczeństwa starszych kolegów i koleżanek. Bardzo szybko można zrazić ich do siebie poprzez zbytnie wybijanie się spośród innych.


7

Raczej zaoferuj swoją pomoc koleżeńską niż chwal się, że potrafisz doskonale coś zrobić albo znasz się na tym. Lepiej to pokaż na konkretnym przykładzie w danej sytuacji.


8

Bądź asertywny, czyli kiedy trzeba powiedz nie, ale tak, by nie urazić innej osoby. Zaproponuj jej inne rozwiązanie, które Ci pasuje. Przedyskutujcie to razem, a z pewnością dojdziecie do kompromisu.


9

Nie stwarzaj sytuacji konfliktowych, a kiedy do nich dojdzie, staraj się uspokoić emocje i mów argumentami o konkretnym problemie. Kłótnie są nieuniknione i czasami są wskazane dla oczyszczenia atmosfery.


10

Sprawy prywatne raczej zostaw dla siebie i nie mieszaj ich z zawodowymi, bo to wpływa negatywnie na efektywność Twojej pracy, a poza tym szybko może być przyczyną plotki. Swoje zdanie wyrażaj kulturalnie.


11

Żeby awansować, trzeba na to pracować systematycznie. Ciągle musisz być w centrum uwagi, ale bez przekraczania granic. Sam też poza pracą dokształcaj się w tym, co może przybliżyć Cię do awansu.


12

Zainwestuj w siebie i swoją wiedzę. Czytaj i jak trzeba rób sobie notatki z ważniejszych rzeczy, które przeczytałeś. Zapisz się na kursy specjalistyczne w takim temacie, gdzie pracujesz. Nowe wiadomości to nowe wyzwania.


13

Obserwuj tych, którzy zostali docenieni i awansowali. Zrób sobie analizę tych osób i porównaj to ze swoim zestawieniem. Będziesz wiedział, co jeszcze musisz zrobić i ile jeszcze uczyć się, aby dojść do takiego poziomu, jak koleżanka czy kolega.


14

We wszystkim, co robisz, musisz być perfekcyjny i najlepszy. Nie ma pośredniego miernika sukcesu. Jest się albo najlepszym, albo do kitu. Sam musisz ocenić, gdzie chcesz być.


15

Jest ogromna konkurencja nie tylko przy rekrutacji, ale również na co dzień w pracy i musisz pamiętać o tym, że nie ma ludzi niezastąpionych w firmie. Nie ma miejsca dla przeciętnych.


16

Każdy z nas ma lepszy i gorszy dzień i wtedy nietrudno o popełnienie błędu. Jeżeli już zdarzy się to Tobie, staraj się wyciągnąć z niego wnioski. Człowiek uczy się na swoich błędach. Drugi raz po analizie błędu nie popełnisz go.


17
Droga po Droga po

Na bieżąco staraj się wnosić coś nowego do zespołu z argumentacją, że to ułatwi pracę. Ulepszenia są mile widziane przez szefostwo i również doceniane, a to początek do tego, by wspiąć się wyżej albo skreślić kolejny punkt swojego założonego planu.


18

Uwagi i spostrzeżenia

  • Wytrwałość w działaniu i cierpliwość powinny pomóc w realizacji założnego planu.


Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 03.10.2010

Komentarze

zgadzam się w zupełności

Ostatnio zmieniony: 2013-02-27 20:34:09

Planować należy stale, ponieważ zawsze w tych planach można zrobić korektę. A nie mając nic przygotowanego albo sprecyzowanego, stoimy w miejscu i nie potrafimy piąć się po szczeblach kariery. Pozdrawiam.

Ostatnio zmieniony: 2013-02-27 20:32:09

bardzo fajna porada

Ostatnio zmieniony: 2013-02-27 20:15:44

Nie użyłem w komentarzu niczego, co nie odbiło się na moim własnym, zawodowym doświadczeniu celnymi kopniakami. Kilka różnych firm i stanowisk mam już za sobą. Niestety zawsze powyższe pasuje. Ale zawsze można zostać dyrektorem do spraw zatrudnienia w nowej firmie.

Ostatnio zmieniony: 2011-02-11 08:58:01


Ostatnio zmieniony: 2011-02-10 18:46:15

Do jdsoul
Jestem pod wrażeniem Twojego bardzo dojrzałego komentarza. Znasz się na temacie i wiesz, na czym polega problem kariery.

Ostatnio zmieniony: 2011-02-10 18:47:03

Firma to swego rodzaju organizm. Jeśli organizm potrzebuje nowego organu to on doskonale wie po co. Stworzone dla kogoś stanowisko pracy było pomysłem, inicjatywą jakieś konkretnej osoby z pionu zarządczego. Dlatego pierwszym celem osoby świeżo zatrudnionej zawsze powinno być możliwie precyzyjne rozpoznanie zależności, generalnie obserwacja zasad działania organizmu, którego elementem właśnie się staje.
Zbyt natarczywe przekraczanie zakresu własnych obowiązków, zbyt szeroka i zbyt szybka czytelna próba awansu, na pewno uderza w cele osoby lub grupy osób, które zdecydowały się kogoś zatrudnić. Nie można się piąć w górę nie kopiąc kogoś niżej. Raka zawsze się wycina w pierwszej kolejności, zaś małe niewinne znamie można pozostawić na dłużej, aż zaoowocuje efektem na który liczył zatrudniający.

Ostatnio zmieniony: 2011-02-10 15:00:30

Oj w pracy trzeba uważać już pracując. Nigdy nie wiadomo, jak konkurencja będzie chciała wykończyć.

Ostatnio zmieniony: 2010-12-25 17:20:50