Jak szukać efektywnie pracy w Internecie?
Wyszukiwanie ogłoszeń zamieszczanych przez pracodawców w sieci wydaje się tylko na pozór łatwe. Na dzień dzisiejszy istnieje wiele stron mających charakter wyszukiwarek ofertowych. Jednak tylko nieliczne są kompletnym źródłem wiedzy. Szukać pracy przy pomocy Internetu możemy na dwa sposoby: poprzez odwiedzanie stron z ofertami lub w sposób bardziej komfortowy dla nas, czyli poprzez otrzymywanie informacji o ofertach pracy z całej sieci na naszą skrzynkę e-mail i nie chodzi mi tu o rejestrowanie się w różnych serwisach (przykład: www.infopraca.pl). Ten sposób wydaje się najbardziej optymalny.
- • dostęp do internetu, własna skrzynka e-mail
Jak już wspomniałem istnieje wiele stron z ofertami pracy. Jednak najciekawsze z nich to strony PUP (Powiatowy Urząd Pracy) z całej Polski oraz BIP (Biuletyn Informacji Publicznej). W zasobach tych stron na pewno znajdziecie najbardziej wiarygodne ogłoszenia. Godne uwagi są też takie strony jak www.gazetapraca.pl, www.pracuj.pl , www.praca.pl czy www.jobrapido.pl . Na stronie gazetapraca.pl tak samo jak na stronach BIP możecie znaleźć ogłoszenia pracy z obszaru „budżetówki”. Nie rozdrabniajcie się na odwiedzanie setek stron, ponieważ są one tworzone masowo w celach zarobkowych, a niekiedy ich zawartość jest bardzo uboga w aktualne informacje. Pamiętajcie również o własnej inicjatywie podczas poszukiwań. Jeżeli jesteście nauczycielami to sprawdzajcie oferty pracy na stronach kuratoriów, a jeżeli po prostu szukacie pracy stricte w swoim zawodzie to odwiedzajcie strony znanych wam firm z branży zgodnej z waszym wykształceniem, gdyż nie należy ograniczać się do samych wyszukiwarek (poważne firmy niekiedy nie dodają ogłoszeń na strony wyszukiwarek, tylko zamieszczają ogłoszenia na swoich stronach). Jeżeli nie przekonał was ten sposób, to polecam przeczytanie drugiego kroku…
Drugi sposób związany jest z najbardziej znaną na świecie wyszukiwarką Google. Otwieramy dowolną przeglądarkę internetową i wpisujemy adres www.google.pl/alerts. Pojawia się nam po prawej stronie okno z napisem Create a Google Alert. Wypełniamy pole Search terms frazą. Przykładowo wpisujemy frazę „nauczyciel” Warszawa. Ustawiamy opcję Type na Web, zaś opcję How Often w sposób dowolny. Pozostaje nam wypełnić Polę Your email. Klikamy przycisk Create Alert, po czym pojawia się nam informacja mówiąca nam, że na nasz adres e-mail został wysłany link weryfikacyjny. Pozostaje nam jedynie zalogować się na naszą pocztę i kliknąć w ten link. Po wykonaniu tych czynności będziemy dostawać na naszą skrzynkę e-mail powiadomienia o ofertach pracy dotyczących frazy ( w tym przypadku) „nauczyciel” Warszawa.
Powodzenia!
opis porady
Uwagi i spostrzeżenia
- •brak
• Przeczytaj teraz:
Galeria
Komentarze
Ostatnio zmieniony: 2013-01-21 20:02:06
Ostatnio zmieniony: 2011-03-06 23:28:25
Dodaj komentarz