Jak efektywnie się uczyć?

Wielu ludzi ma problemy z efektywną nauką. Dotyczy to szczególnie tzw. praktyków, czyli osób, do których polski system nauczania jest kompletnie niedostosowany. Jak sobie radzić z przyswajaniem wiedzy w świecie, w którym nacisk kładzie się na teorię i mało ważne szczegóły? Jestem przekonany, że ów poradnik na pewno okaże się przydatny.

1

Ucz się o odpowiedniej porze. Każdy człowiek ma swój zegar biologiczny, który determinuje czas najbardziej efektywnej pracy i czas odpoczynku. Życie toczy się systemem cykli, a nasz umysł również mu podlega. Metodą prób i błędów dowiedz się, o jakiej porze Twój umysł pracuje na najwyższych obrotach i pracuj właśnie o tych porach.
U większości ludzi jest to.... okres od 4 do 10 rano.

2

Przestrzegaj zasad organizacji pracy. Posprzątaj swoje biurko i przygotuj potrzebne do nauki narzędzia i książki.

3

Unikaj muzyki "śpiewanej", czyli wszelkiego rodzaju wokalu. Muzyka wokalna rozprasza i odciąga od spraw najważniejszych w danej chwili.

4

Ale tez nie unikaj muzyki pozbawionej wokalu. Muzyka sama w sobie ułatwia synchronizację półkul mózgowych, co sprawia, że wykorzystujemy większy potencjał swoich neuronów.

5

Unikaj nieodzownych towarzyszy nauki: papieroska i kawy. Zajmowanie czymkolwiek rąk rozprasza Twój umysł. Jeżeli nauka ma być efektywna, musisz być w 100% skupiony. Kawa wypłukuje magnez z organizmu, który jest ważnym składnikiem odpowiadającym m.in. za przyswajanie wiedzy. Nie wspominam o konsekwencjach zdrowotnych palenia papierosów...

6

Zadbaj o odpowiednie oświetlenie - oczy masz tylko jedne i teoretycznie niewymienialne.

7

Uwagi i spostrzeżenia

  • Wiem, że to oczywiste. Ale dlaczego tego nie przestrzegasz:-)?

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 21.10.2010

Komentarze

Dobra porada

Lub gdy się cierpi na światłowstręt do kaganka oświaty (jak ja ;-D )

Dobra porada, szczególnie gdy ma się problemy z koncentracją podczas nauki.