Jak być profesjonalistą?
Każdy z nas w pracy stara się zachowywać możliwie profesjonalnie, tak, aby dyskretnie wytworzyć wokół siebie aurę profesjonalizmu, która dla innych będzie znakiem, że maja do czynienia z prawdziwym specjalistą w swej dziedzinie.
Przykładaj się do pracy.
Profesjonalizm musi mieć u swych podstaw dobrze wykonaną pracę. Obowiązki służbowe należy zatem wykonywać w pierwszej kolejności, nie możemy zalegać ze zleconymi nam zadaniami, ponieważ za dużo czasu spędzamy, czytając artykuły w internecie lub rozmawiając z kolegami z pracy.
Dokształcaj się.
Zdobywaj dodatkowe umiejętności podczas różnych kursów, zapisz się na studia podyplomowe. Dzięki temu będziesz bardziej wartościowym pracownikiem i zwiększysz swoje szanse na awans.
Staraj się wiedzieć możliwie dużo na różne tematy.
Profesjonalista to człowiek inteligentny, obyty w świecie. Warto zatem mieć możliwie dużą wiedzę ogólną, która sprawi, że będziemy powszechnie postrzegani jako ludzie o szerokich horyzontach myślowych.
Ubieraj się odpowiednio.
Nawet jeżeli jesteśmy świetnymi pracownikami, zbyt ekstrawagancki lub niedbały strój może sprawić, że będziemy odbierani jako osoba nie do końca na swoim miejscu. Warto zatem postarać się o kilka klasycznym zestawów do pracy, które będą eleganckie i dobrej jakości.
Mów odpowiednio.
Jeśli ktoś chce być postrzegany jako profesjonalista, nie może w żadnym razie używać kolokwializmów czy tez wulgaryzmów. Język tego rodzaju nie pomaga bynajmniej w wywarciu dobrego wrażenia. Pamiętajmy o tym i starajmy się mówić pełnymi zdaniami, nie jąkając się.
• Przeczytaj teraz:
Komentarze
Ostatnio zmieniony: 2013-02-27 20:20:16
Dodaj komentarz