Jakie żarówki samochodowe sprzedaje Narva?

Prawidłowe oświetlenie samochodu jest ważne nie tylko z punktu widzenia przepisów prawa i ogólnych zasad bezpieczeństwa podczas poruszania się autem po drogach publicznych, ale także z uwagi na komfort obsługi pojazdu, zwłaszcza po zapadnięciu zmroku. W związku z tym współczesne samochody wyposażone są w różne rodzaje żarówek i lamp. Podstawą są zawsze światła mijania i drogowe. Do ich obsługi wykorzystuje się m.in. żarówki Narva o oznaczeniach H, czyli halogenowe oraz D, czyli ksenonowe. 

1

Żarówki do reflektorów głównych i lamp tylnych

Największy wpływ na bezpieczeństwo poruszania się po drogach mają reflektory główne i lampy tylne. Dzięki nim poruszający się po drodze pojazd jest widoczny z dużej odległości, a obsługujący go kierowca widzi znajdującą się przed nim drogę i to pomimo niesprzyjającej aury lub braku naturalnego światła, gdy podróżuje nocą. Do obsługi reflektorów głównych wykorzystywane są różne rodzaje halogenowych żarówek Narva, a w nowoczesnych pojazdach wyższej klasy tzw. ksenony. W przypadku reflektorów głównych za działanie świateł mijania i drogowych zwykle odpowiadają żarówki halogenowe o takich oznaczeniach jak H1, H2, H4, H7 i wiele innych. Wiele z nich można znaleźć pod adresem internetowym https://esklep.pesta.com.pl/producers/narva. Liczbowe oznaczenia przy żarówkach informują o rodzaju konstrukcji źródła światła i jego dopasowaniu do konkretnego modelu reflektora. W lampach tylnych stosuje się nieco inne rodzaje żarówek. Przykładem są żarówki Narva o oznaczeniu P21W lub P21/5W. 

2

Lampy kierunkowe i przeciwmgielne

Współczesne samochody w standardzie wyposażone są nie tylko w podstawowe źródła światła, które oświetlają drogę przed pojazdem i oznaczają jego tył, ale także w lampy kierunkowe, które służą informowaniu pozostałych uczestników ruchu o zamiarze zmiany kierunku jazdy. Wśród samochodowych żarówek Narva funkcję oświetlenia lamp kierunkowych realizują żarówki P21W i ich inne warianty, ewentualnie żarówki W5W lub R5W. We współczesnych pojazdach, przede wszystkim w samochodach osobowych i ciężarowych, stosuje się również lampy przeciwmgielne. To dodatkowe oświetlenie może być realizowane przez halogenowe żarówki Narva typu H3, H4, H11 lub H15. 

Oferowane przez firmę Narva żarówki samochodowe można kategoryzować również pod kątem ich funkcjonalności. W tym sensie można mówić m.in. o żarówkach standardowych, o żarówkach charakteryzujących się zwiększoną trwałością typu Long Life oraz zwiększoną mocą w stosunku do żarówek standardowych typu Rank Power - to żarówki, które emitują więcej światła.

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 23.12.2022

Komentarze