Jak naprawić uszczelki w drzwiach samochodu?

Wypadająca z prowadnicy uszczelka może doprowadzić do szewskiej pasji. Drzwi się nie domykają, a w czasie deszczu uszczelka przepuszcza wodę do kabiny. Jak można to naprawić?

  • Klej kauczukowy
  • Szczotka druciana
  • Papier ścierny o ziarnie 180, 300 i 500.
1
Mała tubka a wielki sukces Mała tubka a wielki sukces

Uszczelki samochodowe są wykonywane z czarnej gumy syntetycznej. Jest to materiał o dużej trwałości i elastyczności jednak przypadkowe zaczepienie uszczelki i oderwanie jej od blachy karoserii powoduje, że taka uszczelka będzie już wypadać zawsze, o ile nie zastosujemy jakiegoś sposobu jej zamocowania. Możemy tego dokonać stosując taśmę dwustronną lub klejenie.


2

Uszczelkę możemy również wymienić na nową, ale to zdecydowanie zbyt duży i niepotrzebny koszt. Zdecydowanie łatwiej uszczelkę jest przykleić. Do przyklejenia nadają się idealnie kleje typu guma / metal oparte o kauczuk naturalny i syntetyczny.
Proces należy zacząć od mechanicznego usunięcia starej warstwy zabrudzeń i kruchej gumy z miejsc łączenia uszczelki z karoserią. Na uszczelce możemy to wykonać drucianą szczotką, a następnie papierem ściernym 180, na koniec 300 lub nawet 500. Docieramy do zdrowej warstwy gumy. Miejsce przyklejenia uszczelki na karoserii czyścimy wodą z szamponem samochodowym i odtłuszczamy acetonem lub spirutusem etylowym.


3

Przygotowaną powierzchnie gumy wstępnie pokrywamy cienką warstwą kleju i pozostawiamy do odparowania i wyschnięcia. Będzie to warstwa gruntująca, gdyż guma chłonie klej jak gąbka. Nakładamy kolejną warstwę i obserwujemy powierzchnie jeśli znów warstwa kleju znika wchłonięta przez gumę to proces powtarzamy, aż uzsykamy wyraźną powłokę kleju nie wnikajacą już w gumę. Wówczas klej nanosimy również na element styku na karoserii i pozostawiamy obie warstwy na 8-10 minut do całkowitego odparowania rozpuszczalnika z kleju, można to poznać po śliskiej powierzchni i braku przyczepności do palców. Dopiero teraz umieszczamy uszczelkę na miejscu mocowania i dociskamy przez 3 - 6 minut. Klej uzyskuje pełną twardość dopiero po 2 godzinach, więc najlepiej zamknąć samochód i iść na kawę.


4

Brakujące fragmenty uszczelki możemy odtworzyć korzystając z starej dętki rowerowej, zużytej opony rowerowej lub innej starej uszczelki. Wycinamy stosowny fragment z zakładką i kleimy do istniejącej niepełnej uszczelki na sklinowaną zakładkę za pomocą cytowanego kleju kauczukowego.

Po całej operacji klejenia sprawdzamy szczelność i dopasowanie uszczelek polewając drzwi wodą z wiadra lub szlauchu ogorodowego. Jeśli nie zauważymy przecieków wewnątrz samochodu oznacza to, że deszcz i kauże są nam już niestraszne i możemy cieszyć się poprawnie zamontowanymi uszczelkami.


5

Uwagi i spostrzeżenia

  • Podobną metodą możemy naprawić większość oderwanych elementow gumowych w samochodzie.


Przeczytaj teraz:

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 12.04.2013

Komentarze

Komentarz został usunięty...

świetna porada :-)

Ostatnio zmieniony: 2013-05-12 13:11:32

ciekawa porada, może się przydać

Ostatnio zmieniony: 2013-04-16 02:17:31