Jak naprawić uszczelki w drzwiach samochodu?
Wypadająca z prowadnicy uszczelka może doprowadzić do szewskiej pasji. Drzwi się nie domykają, a w czasie deszczu uszczelka przepuszcza wodę do kabiny. Jak można to naprawić?
- • Klej kauczukowy
- • Szczotka druciana
- • Papier ścierny o ziarnie 180, 300 i 500.

Uszczelki samochodowe są wykonywane z czarnej gumy syntetycznej. Jest to materiał o dużej trwałości i elastyczności jednak przypadkowe zaczepienie uszczelki i oderwanie jej od blachy karoserii powoduje, że taka uszczelka będzie już wypadać zawsze, o ile nie zastosujemy jakiegoś sposobu jej zamocowania. Możemy tego dokonać stosując taśmę dwustronną lub klejenie.
Uszczelkę możemy również wymienić na nową, ale to zdecydowanie zbyt duży i niepotrzebny koszt. Zdecydowanie łatwiej uszczelkę jest przykleić. Do przyklejenia nadają się idealnie kleje typu guma / metal oparte o kauczuk naturalny i syntetyczny.
Proces należy zacząć od mechanicznego usunięcia starej warstwy zabrudzeń i kruchej gumy z miejsc łączenia uszczelki z karoserią. Na uszczelce możemy to wykonać drucianą szczotką, a następnie papierem ściernym 180, na koniec 300 lub nawet 500. Docieramy do zdrowej warstwy gumy. Miejsce przyklejenia uszczelki na karoserii czyścimy wodą z szamponem samochodowym i odtłuszczamy acetonem lub spirutusem etylowym.
Przygotowaną powierzchnie gumy wstępnie pokrywamy cienką warstwą kleju i pozostawiamy do odparowania i wyschnięcia. Będzie to warstwa gruntująca, gdyż guma chłonie klej jak gąbka. Nakładamy kolejną warstwę i obserwujemy powierzchnie jeśli znów warstwa kleju znika wchłonięta przez gumę to proces powtarzamy, aż uzsykamy wyraźną powłokę kleju nie wnikajacą już w gumę. Wówczas klej nanosimy również na element styku na karoserii i pozostawiamy obie warstwy na 8-10 minut do całkowitego odparowania rozpuszczalnika z kleju, można to poznać po śliskiej powierzchni i braku przyczepności do palców. Dopiero teraz umieszczamy uszczelkę na miejscu mocowania i dociskamy przez 3 - 6 minut. Klej uzyskuje pełną twardość dopiero po 2 godzinach, więc najlepiej zamknąć samochód i iść na kawę.
Brakujące fragmenty uszczelki możemy odtworzyć korzystając z starej dętki rowerowej, zużytej opony rowerowej lub innej starej uszczelki. Wycinamy stosowny fragment z zakładką i kleimy do istniejącej niepełnej uszczelki na sklinowaną zakładkę za pomocą cytowanego kleju kauczukowego.
Po całej operacji klejenia sprawdzamy szczelność i dopasowanie uszczelek polewając drzwi wodą z wiadra lub szlauchu ogorodowego. Jeśli nie zauważymy przecieków wewnątrz samochodu oznacza to, że deszcz i kauże są nam już niestraszne i możemy cieszyć się poprawnie zamontowanymi uszczelkami.
Uwagi i spostrzeżenia
- •Podobną metodą możemy naprawić większość oderwanych elementow gumowych w samochodzie.
• Przeczytaj teraz:
Komentarze
Komentarz został usunięty...
Ostatnio zmieniony: 2013-05-12 13:11:32
Ostatnio zmieniony: 2013-04-16 02:17:31
Dodaj komentarz