Jak legalnie poprawić osiągi motoroweru?

Wiele ludzi jeżdżących motorowerami skarży się na zbyt małą moc silnika. Poniżej podaję kilka prostych i legalnych sposobów, dzięki którym wasz motorower lub skuter zrobi się szybszy.

  • Pieniądze :)
1

Jest kilka prostych sposobów, które są nielegalne, a mianowicie wymiana cylindra na większą pojemność lub po prostu zmiana silnika na taki o większej pojemności, ale przy pierwszej lepszej kontroli policji dowód naszego pojazdu zostanie zabrany :(

2

Pierwszym ze sposobów na zwiększenie mocy jest oddanie naszego cylindra do tak zwanego szlifu. Dzięki niemu tarcie w cylindrze zostanie zmniejszone, a tłok będzie mógł poruszać się z mniejszym oporem. Ceny szlifu cylindra wynoszą od 30-50zł, dodatkowo można zapłacić około 20zł za szlif tłoku, pierścieni, co dodatkowo zmniejszy tarcie. Cylinder można zdjąć samemu i zawieźć go do warsztatu gdzie odbywają się szlify, lecz jak ktoś nie potrafi zdjąć cylindra to radziłbym pojechać motorowerem to tego warsztatu, oni go zdejmą, lecz pewnie wezmą dodatkowe kilka zł za zdjęcie cylindra i ponowne zamontowanie go.

3

Kolejnym ze sposobów będzie zmiana zębatki tylnej.
Jeżeli chcielibyśmy, aby nasz motorower miał większą prędkość, to poleciłbym jak najmniejszą zębatkę z tyłu, natomiast jeżeli chcielibyśmy by nasz motorower miał większą moc to zmieniłbym tylną zębatkę na jak największą. Wybór rozmiaru zębatki zależy od tego gdzie jeździmy, tzn. jeżeli jeździmy po mieście to lepszym rozwiązaniem będzie zmiana tylnej zębatki na większą, dzięki czemu będziemy mieli lepszy start. Natomiast jeśli jeździmy więcej poza miastem, to lepszym rozwiązaniem będzie mniejsza zębatka z tyłu, dzięki czemu nasz motorower będzie jeździł z większymi prędkościami. Cena takiej tylnej zębatki kosztuje od 40-60zł.

4

Kolejnym ze sposobów to zmiana świecy zapłonowej na świece zapłonową irydową. Zmiana świecy powoduje, że nasz motorower zwiększa swoje obroty silnika, co poprawia reakcje na manetkę gazu. Ceny świec irydowych wahają się około 20zł, natomiast lepsze egzemplarze kosztują około 50zł.

5

Częstym przypadkiem w motorowerach jest zablokowany moduł zapłonowy, dlatego najlepszym rozwiązaniem jest zwyczajne wymienienie go na moduł odblokowany. Ceny modułu zależą od rodzaju motoroweru, natomiast ceny rozbiegają się od 10zł do 100zł, a nawet więcej. Wymiana zablokowanego modułu zapłonowego zapewni poprawienie reakcji na manetkę oraz zwiększenie obrotów silnika

6

Kolejnym ze sposobów na zwiększenie mocy naszego motorka jest wymienienie filtra powietrza na stożkowy. Wymiana filtra na stożkowy poprawi moc motoroweru, prędkość praktycznie się nie zmieni, może o jakieś 1-3km/h, wątpię żeby prędkość zwiększyła się bardziej. Cena takiego filtra powietrza to ok. 30zł.

7

Następnym sposobem jest zmiana oryginalnego tłumika na tłumik sportowy. Tłumiki sportowe mają większy otwór przelotowy, dzięki czemu wychodzące spaliny będą miały większą drogę wydostawania się, a co za tym idzie zwiększenie moc naszego motoroweru i to znacznie. Ceny dobrych sportowych tłumików zaczynają się od około 350zł.

8

Kolejnym ze sposobów jest urządzenie nazywające się Gas Box, natomiast można go tylko zamontować w motorowerach 2-suwowych, tak zwanych 2T. Zamontować można go tylko w silnikach 2T, ponieważ w tych silnikach występuje coś takiego, jak cofanie się mieszanki (paliwa+oleju), natomiast dzięki Gas Boxowi, w którym znajduje się powietrze pozwala na wypchnięcie mieszaniny z powrotem do silnika. Dzięki temu mieszanina zostanie znów przetrawiona przez silnik, a z tym idzie zmniejszenie ilości zużywanego paliwa oraz zwiększenie osiągów motoroweru lub motocykla 2T.

9

Uwagi i spostrzeżenia

  • Jeśli nie chcesz zepsuć cylindra przy wymontowywaniu, lepiej jedz do warsztatu, tam przy okazji i zdejmą, oszlifują i zamontują.

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie
zdjęcie
zdjęcie
zdjęcie
zdjęcie
zdjęcie
zdjęcie
zdjęcie

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 16.12.2012

Komentarze

PS. Jeśli chcesz podnieść moc motoroweru, polecam zakup sportowego sprzęgła (lub sprężyn), porządnego kutego tłoka oraz cylindra z tuleją Nicasil (najlepiej z powiększoną ilością kanałów płuczących). Maksymalne odchudzenie (pozbycie się wszelkich ozdób i pierdolników) ułatwi nam wejście na obroty o wiele bardziej niż najlepszy chromowany filtr stożkowy. Polecam też zainwestować w lepszy gaźnik lub przynajmniej dysze paliwowe, które podadzą więcej wysokooktanowej cieczy do cylindra. Wtedy jednak konieczna jest ponowna regulacja gaźnika i być może zakup filtra powietrza o większej przepustowości (niekoniecznie stożkowego!). Przepustnica, która sterowana jest linką manetki gazu, także posiada regulację. Zakończona jest iglicą, którą można podnosić i opuszczać. Im wyżej, tym więcej paliwa przemielimy w drodze na działkę (tudzież do pracy). Pamiętajmy jednak, że poruszanie się motorowerem z prędkością większą niż 45km/h jest nielegalne.

Szlif cylindra wykonuje się tylko w momencie gdy doszło do jego przytarcia/przypalenia! NIE JEST TO ZABIEG TUNINGOWY! Nigdy nie szlifuje się tłoka i pierścieni! Bo po co? Żeby zmniejszyć kompresje i doprowadzić do osłabnięcia motoroweru? Wymiana filtra na stożkowy zmienia cokolwiek? Nie! Gdyż Układ paliwo-powietrze to duet, którego nie wolno rozstrajać. Jeżeli dajemy więcej powietrza, dajmy też więcej paliwa (zmiana dyszy, podniesienie iglicy). Świeca irydowa poprawi obroty?!!! Jakim sposobem wpłynie na prędkośc obracania się wału? Jedynie poprawi spalanie mieszanki w cylindrze, ale na pewno bardzo nieznacznie. Sportowy tłumik nawet za 100000zł będzie miał sens tylko w momencie, gdy motocykl będzie też miał poprawiony dolot. Porada jest niekompetentna, może doprowadzić do uszkodzenia motoroweru. Nie chcę Tworzyć sobie z Ciebie wroga- masz miano "adept", ale moim zdaniem coś tu jest do poprawy. Pozdrawiam.

Mega ciekawe. Pozdrawiam!