Jak Golf IV sygnalizuje błędy czujnika jakości i poziomu oleju silnikowego?
W samochodzie Golf IV występuje zaawansowana kontrola poziomu i jakości oleju silnikowego. Zarówno zbyt niski poziom, jaki i zbyt zanieczyszczony olej mogą wywołać pojawienie się symbolu olejarki na panelu głównym i ciągłe zaświecanie się go na żółto, nawet po usunięciu przyczyny. Gdzie leży problem?
- • Olej na dolewkę.

Sygnalizacja problemów z olejem jest wykonana za pomocą żółtej kontrolki oleju i dodatkowego sygnału dźwiękowego przy uruchomieniu zapłonu.
Należy podnieć maskę i sprawdzić poziom oleju. Jeśli jest poprawny, można sprawdzić jego lepkość i kolor.
Zbyt zużyty olej, czarny i przepalony, zostanie potraktowany przez czujnik w misie olejowej jako nie nadający się do dalszego użycia.
Wtedy jedziemy na wymianę oleju.
Jeśli po zmianie oleju, filtra i uzupełnieniu poziomu kontrolka nadal się zapala, świadczy to o pamiętaniu ostatniego błędu przez komputer pokładowy i niemożliwości przeprowadzenia automatycznego kasowania, które powinno nastąpić po wymianie przy zamykaniu klapy maski. Wówczas możemy odłączyć dodatnią klemę akumulatora i odczekać około 20-30 s. Po ponownym podłączeniu akumulatora, wkładamy kluczyk i sygnalizacja błędu systemu kontroli poziomu oraz jakości oleju wywołana poprzednim zdarzeniem powinna zniknąć. I znów cieszymy się sprawnym samochodem i paroma groszami w kieszeni za nie skorzystanie z komputera w serwisie.
Jeśli kontrolka nie gaśnie to najprawdopodobniej mamy uszkodzony czujnik lub oprzewodowanie i musimy tą usterkę niezwłocznie usunąć w warsztacie. Jeżdżenie z niesprawną sygnalizacją stanu oleju to bardzo duże ryzyko zatarcia silnika.
Uwagi i spostrzeżenia
- •Komputer czasem sam się nie zresetuje.
• Przeczytaj teraz:
Komentarze
Ostatnio zmieniony: 2013-01-22 19:52:19
Dodaj komentarz