Jak Golf IV sygnalizuje błędy czujnika jakości i poziomu oleju silnikowego?

W samochodzie Golf IV występuje zaawansowana kontrola poziomu i jakości oleju silnikowego. Zarówno zbyt niski poziom, jaki i zbyt zanieczyszczony olej mogą wywołać pojawienie się symbolu olejarki na panelu głównym i ciągłe zaświecanie się go na żółto, nawet po usunięciu przyczyny. Gdzie leży problem?

  • Olej na dolewkę.
1
Taka kontrolka to zawsze sporo strachu. Taka kontrolka to zawsze sporo strachu.

Sygnalizacja problemów z olejem jest wykonana za pomocą żółtej kontrolki oleju i dodatkowego sygnału dźwiękowego przy uruchomieniu zapłonu.
Należy podnieć maskę i sprawdzić poziom oleju. Jeśli jest poprawny, można sprawdzić jego lepkość i kolor.
Zbyt zużyty olej, czarny i przepalony, zostanie potraktowany przez czujnik w misie olejowej jako nie nadający się do dalszego użycia.


2

Wtedy jedziemy na wymianę oleju.
Jeśli po zmianie oleju, filtra i uzupełnieniu poziomu kontrolka nadal się zapala, świadczy to o pamiętaniu ostatniego błędu przez komputer pokładowy i niemożliwości przeprowadzenia automatycznego kasowania, które powinno nastąpić po wymianie przy zamykaniu klapy maski. Wówczas możemy odłączyć dodatnią klemę akumulatora i odczekać około 20-30 s. Po ponownym podłączeniu akumulatora, wkładamy kluczyk i sygnalizacja błędu systemu kontroli poziomu oraz jakości oleju wywołana poprzednim zdarzeniem powinna zniknąć. I znów cieszymy się sprawnym samochodem i paroma groszami w kieszeni za nie skorzystanie z komputera w serwisie.


3

Jeśli kontrolka nie gaśnie to najprawdopodobniej mamy uszkodzony czujnik lub oprzewodowanie i musimy tą usterkę niezwłocznie usunąć w warsztacie. Jeżdżenie z niesprawną sygnalizacją stanu oleju to bardzo duże ryzyko zatarcia silnika.


4

Uwagi i spostrzeżenia

  • Komputer czasem sam się nie zresetuje.


Przeczytaj teraz:

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 14.12.2012

Komentarze

dobre

Ostatnio zmieniony: 2013-01-22 19:52:19