Jak usunąć strzępienie się sznurówek?

Sznurówki w drogich butach stanowią o całkowitym ich wyglądzie. Często sznurowadła są dedykowane do butów i stanowią ich nieodłączną całość. Aby buty wyglądały dobrze warto zachować schludny wygląd końcówek sznurówek. Jak można naprawić uszkodzone fabryczne końcówki sznurówek?

  • Zaciskarka do konektorów
  • Nożyczki
  • Puszka po napoju aluminiowa najlepiej lakierowana w kolorze sznurowadeł.
1

Źródło materiałów

Źródło materiałów Końcowy wygląd naprawionych sznurówek.

Źródłem blachy aluminiowej jest puszka aluminiowa od napoju. Jeśli jest lakierowana na czarno pozwoli zamaskować końcówkę na czarnych sznurowadłach. Dobrze też wygląda naturalny kolor aluminium. Wystarczy wykorzystać wewnętrzną stronę blachy. Blacha daje się ładnie ciąć i wycinać zwykłymi nożycami krawieckimi.
Zastosowanie aluminium ograniczy korozję blaszki i zacieki na sznurowadłach.

2

Formowanie blaszki

Formowanie blaszki Blaszka z ząbkami do zaciśnięcia na sznurówce.

Zaciśnięcie płaskiej blaszki na sznurówce nie wystarczy. Blaszkę należy uzbroić w ząbki. Węższą krawędź blaszki po obu stronach paska nacinamy w cztery do pięciu ostrych trójkątnych ząbków. Ząbki zostaną zagięte i wbite w strukturę sznurowadła. Po zaciśnięciu opaski z ząbkami wytrzymałość połączenia wielokrotnie wzrośnie.

3

Zaciskanie i przycinanie sznurowadła

Zaciskanie i przycinanie sznurowadła Blaszka z wyciętymi ząbkami, sznurowadło bez końcówki i z zaciśniętą końcówką blaszaną.

Ząbki zawijamy do środka tulejki z blaszki. Wkładany sznurowadło i wciskamy ostrzem nożyczek ząbki w powierzchnię sznurowadła. Zaciskarką do konektorów elektrycznych zaprasowujemy blaszkę, aż uzyskamy szczelną, mocno zaciśniętą tulejkę.
Czas na kosmetykę.
Jeśli lakier na blaszce uległ zadarciu warto użyć pisaka nitro w identycznym kolorze. Rozczapierzoną końcówkę sznurowadła odcinamy pół milimetra za blaszką.
I znów nasze buty wyglądają elegancko.

Przeczytaj teraz:

Galeria

Zaciskamy ząbki. Zaciskamy ząbki.
Nasza puszka i paseczek na każdy z końców sznurówek. Nasza puszka i paseczek na każdy z końców sznurówek.
Potrzebne narządzia i materiał. Potrzebne narządzia i materiał.
Zaciśnięta ciasno blaszka , teraz trzeba tylko ładnie uciąć pędzelek wystający z końcówki. Zaciśnięta ciasno blaszka , teraz trzeba tylko ładnie uciąć pędzelek wystający z końcówki.
Wycinamy na krótszym boku ząbki do późniejszego wbicia w sznurowadło. Wycinamy na krótszym boku ząbki do późniejszego wbicia w sznurowadło.
Blaszka obejmuje ciasno sznurowadło ząbki trzeba wgiąć w powierzchnię sznurówki. Blaszka obejmuje ciasno sznurowadło ząbki trzeba wgiąć w powierzchnię sznurówki.
Wycinamy paseczek o wymiarach 10x 12 mm. Wycinamy paseczek o wymiarach 10x 12 mm.
Zaginamy blaszkę i przymierzamy sznurowadło. Zaginamy blaszkę i przymierzamy sznurowadło.

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 08.02.2015

Komentarze