Proste porady domowe

Każdy z nas, aby ułatwić sobie i innym życie, sięga po sprawdzone i skuteczne porady. Źródeł oraz inspiracji jest wiele - w książkach, gazetach, internecie, przy wszelakiego rodzaju spotkaniach (tzw. poczta pantoflowa), a nawet na ulicy od przypadkiem zasłyszanych rozmów, czy to na bazarku, czy to na przystanku autobusowym. Wystarczy tylko dobrze poszukać - w końcu nawet napisane jest: "szukajcie, a znajdziecie!".

1

Żywność

Żywność http://pl.freepik.com/darmowe-wektory/rynek-%C5%BCywno%C5%9Bci-sztuka-wektor_724054.htm

Zapach jedzenia łatwo możemy zneutralizować, jeśli w danym pomieszczeniu postawimy miseczkę z gorącą wodą, do której wlewamy kilka kropli olejku lawendowego.

2

Owoce

Zielone banany dojrzeją szybciej, jeśli położysz je obok jabłek albo owiniesz gazetą. Można je również zapakować do woreczka foliowego (ale w taki sposób, aby zaparowały w środku) i włożyć do lodówki na parę dni.

3

Ser

Stary stwardniały żółty ser zanurz na jakiś czas w surowym mleku, a znów będzie miękki i smaczny.

4

Ryż

Aby ryż nie wykipiał podczas gotowania, należy dodać do niego odrobinę oleju. Ponadto, ryż będzie smakował lepiej, gdy zostanie ugotowany na bulionie.

5

Kwiaty

Paprotki będą rosnąć, rozwijać oraz pięknie kwitnąć, jeśli co jakiś czas podlejemy je nie wodą, a słabym naparem herbacianym. Natomiast kwiaty hortensji, podlewane fusami z kawy, nabiorą fioletowych tonów.

6

Ciasto

Kruche ciasto wyjdzie delikatniejsze, jeśli oprócz surowego żółtka doda się do niego też jajko gotowane. Należy jednak pamiętać, aby przedtem przetrzeć je przez sitko.

7

Łazienka

Zacinające się drzwi prysznicowe łatwo będą się przesuwać, jeśli nasmarujemy suwnice wazeliną, czy też oliwką dla dzieci.

Przeczytaj teraz:

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 06.11.2014

Komentarze