Jak zrobić kawę rozgrzewającą?

Choć co prawda lato się zbliża, ale kawa rozgrzewająca zawsze się przyda. Nie tylko w zimę. Ja polecam kawę, która rozgrzewa, a jednocześnie jest bardzo smaczna.

  • Kawa naturalna mielona lub rozpuszczalna typu instant, chili w proszku, imbir mielony lub suszony (drobny), cukier
1

Do filiżanki lub szklanki nasypać szczytę chili (ilośc zależna od tego czy wolimy bardziej pikantne czy mniej). wg mnie najlepiej tyle ile można unieść w palcach. Ja sypię odrobinę na dno szklanki.

2

Następnie na to posypać zmielony imbir. Może być też suszony, drobno posiekany. Jednak do kawy lepszy jest mielony.

3

Następnie na to nasypać kawy. Ilość zależna od tego czy lubimy mocniejszą czy słąbszą kawę. Polecam jedna czubatą łyżeczkę.

4

Potem sypie cukier... ci co nie lubią słodzić moga nie sypać, jednak cukier w minimalnej ilości powoduje dobre zaparzenie.

5

Zalewam wrzątkiem, po czym dokładnie mieszam. Można dodać też likier miętowy, wanilię lub śmietankę. Jednak najlepiej rozgrzewa taki zestaw. Ważna informacja - resztki przypraw pozostają w fusach lub w przypadku rozpuszczalnej kawy na dnie naczynia. Kawa nie tylko rozgrzewa, ale też oryginalnie smakuje.

6

Uwagi i spostrzeżenia

  • Stosować podaną przeze mnie kolejność. W przypaku zmiany, kawa się zaparzy, ale wg mnie w takiej kolejności sypane produkty najlepiej wydobywają smak i aromat

Galeria

zdjęcie

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 01.06.2010

Komentarze