Jak zrobić kanapki tortilla?

Burito i kebab. To dwa najczęściej kojarzone z plackami tortilla potrawy. Myśleliście jednak może o tym, by zrobić z nich kanapki? "Ale jak?! - spytacie - Posmarować je masłem itd...?". Otóż nie! W poniższej poradzie zobaczycie, że można zrobić fajne kanapki z tortilli, które śmiało mogą nam zastąpić zwyczajne pieczywo. Zapraszam!

  • Placki tortilla
  • majonez
  • ketchup
  • szynka
  • ser/oliwki/papryka/ogórek
1
Zdjęcie własne Zdjęcie własne

Po pierwsze placek. Albo dwa, albo cztery... ile kto chce. Rozwijamy i na każdy z nich kładziemy pół łyżeczki zwykłego majonezu stołowego. Jego zadaniem jest poniekąd zastąpienie masła w kanapkach, ale jednocześnie będzie składnikiem sosu.

2
Zdjęcie własne Zdjęcie własne

Następnie do majonezu dodajemy ketchup. Dowolny, ale ja stosuję Hellmann's Ognisty, gdyż lubię pikantne rzeczy.

3
Zdjęcie własne Zdjęcie własne

Oba składniki mieszany ze sobą, tak by połączyły się ze sobą równomiernie i rozsmarowujemy powstały sos po całym placku. Jeśli ktoś nie przepada za majonezem, może użyć sosu czosnkowego lub jogurtu naturalnego (ale tu radzę uważać, bo może z tego wyjść kosmiczna niestrawność).

4
Zdjęcie własne Zdjęcie własne

Następnie po całości układamy plasterki szynki. W moim przypadku najbardziej odpowiednia jest zwykła, drobiowa.

5
Zdjęcie własne Zdjęcie własne

Całość posypujemy cienką warstwą skrojonej kapusty pekińskiej.

6
Zdjęcie własne Zdjęcie własne

Teraz możemy zająć się innymi dodatkami. Można natrzeć ser żółty na wierzch, pokrojonej papryki, ogórka, oliwek (tak jak w moim przypadku na zdjęciu) itd...

7
Zdjęcie własne Zdjęcie własne

Na koniec placek zawijamy w rulon. Czasami może nam się on rozwijać lub dodatki mogą nam z niego wypadać bokami. Należy wtedy zawijać powoli, a zwiniętą już część pougniatać. Uwaga! Placki kładziemy na talerzu zwiniętą krawędzią ku dołowi.

8
zdjęcie własne zdjęcie własne

Gotowe już kanapki wsadzamy do mikrofalówki na około minutę. Podgrzana tortilla powinna się lekko pozlepiać i kanapka nie powinna nam się rozwijać. Smacznego!

Przeczytaj teraz:

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 31.01.2013

Komentarze

świetna rada

świetna porada, trzeba wypróbować.:) pozdrawiam

>@gliwicka:
>Świetna porada, na pewno wypróbuję, bo lubię takie potrawy. Fajne zdjęcia, bo widać wszystko, co trzeba zrobić. Chyba szybko też robi się taką tortillę?
>
Owszem, wystarczy nie więcej niż 5 minut i potrawa gotowa :)

Świetna porada, na pewno wypróbuję, bo lubię takie potrawy. Fajne zdjęcia, bo widać wszystko, co trzeba zrobić. Chyba szybko też robi się taką tortillę?

Sprawdzone. polecam :)