Jak zrobić jabłecznik z bezą i kruszonką?

Jabłka w tym roku obrodziły i nie są zbyt drogie, więc można z nich przygotowywać różne przysmaki. Do nich należy przepyszny jabłecznik z bezą i chrupiącą kruszonką. POLECAM!

  • Na ciasto:
  • 3 szklanki mąki
  • 1 kostka margaryny lub masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany
  • 5 żółtek
  • Na mus jabłkowy:
  • 2 kg jabłek
  • 1 galaretka cytrynowa
  • Na masę bezową:
  • 5 białek
  • szczypta soli
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 1 łyżka mączki ziemniaczanej
1

Na stolnicę lub do miski wsyp 3 szklanki mąki, 3/4 szklanki cukru, 1 cukier waniliowy, 2 łyżeczki proszku do pieczenia, schłodzoną 1 kostkę margaryny lub masła, 5 żółtek i 2 łyżki kwaśnej śmietany.

2

Wszystkie składniki razem drobno posiekaj nożem

3

Następnie ręką wyrób na jednolitą masę.

4

Ciasto podziel na dwie części tj. 2/3 ciasta wyłóż na blachę i rozprowadź równomiernie ręką. Jeżeli ciasto będzie się kleiło do palców, to delikatnie posypuj mąką. Gdy ciasto będzie równomiernie rozłożone na blasze,należy je ponakłuwać widelcem. Pozostałą 1/3 ciasta włóż do schłodzenia do zamrażalnika. Aby szybciej się schłodziło, to najlepiej ciasto podzielić na trzy mniejsze części i zrobić małe ruloniki.
W międzyczasie gdy ciasto będzie się schładzało należy przygotować masę jabłkową.

5

2 kg jabłek obierz, wykrój komory nasienne, opłukaj, odsącz, pokrój na drobniejsze cząstki, wrzuć na dużą patelnię, przykryj pokrywką, aby lekko się zaparowały i puściły sok. Następnie zdejmij pokrywkę z patelni i smaż jabłka do momentu odparowania soku. Po usmażeniu jabłek zdejmij patelnię z ognia, wsyp 1 galaretką cytrynową, dokładnie wymieszaj i lekko przestudź.

6

Masa bezowa:
Do 5 białek dodaj szczyptę soli i ubij na sztywną pianę, następnie wsyp 1 szklankę cukru pudru i jeszcze ubijaj, aż piana będzie gęsta tzn. po przechyleniu naczynia nie powinna z niego wypłynąć. Na koniec ubijania dodaj 1 łyżkę mączki ziemniaczanej i też rozprowadź mikserem.

7

Na wyłożoną ciastem blachę połóż ciepłą masę jabłkową, a na to rozprowadź ubitą pianę z białek.

8

Wyjmij z zamrażarki schłodzone ciasto, postrzęp rękoma i posyp wierzch ciasta.

9

Tak przygotowane ciasto włóż do piekarnika i piecz w temperaturze około 150 st. C. Na początku przez 10 minut ustaw pieczenie od spodu, a później na 30 minut włącz termoobieg góra i dół . W razie gdy wierzch ciasta będzie się zbyt mocno rumienił, zmniejsz temperaturę pieczenia. W zwykłym piekarniku bez termoobiegu temperaturę trzeba ustawić trochę wyższą.

10

Uwagi i spostrzeżenia

  • Do masy jabłkowej nie dodawałam cukru, ponieważ galaretka ją trochę osłodziła, a ponadto jest dużo cukru w masie bezowej

Galeria

zdjęcie

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 17.11.2012

Komentarze

mniam ! Polecam wygląda pięknie i cudownie smakuje :-)

ciekawy

Przepis mi znany:)polecam:)

ciekawy przepis

Mam już kilka przepisów na jabłeczniki takiego jeszcze nie. Wypróbuję niedługo. Pozdrawiam:)