Jak zrobić bułki z czosnkiem i ziołami?

Bardzo smaczne, chrupiące bułeczki, które nie wymagają dużo pracy, a efekt końcowy gwarantowany.

  • 6 szklanek mąki pszennej
  • 5 dkg drożdży tj. pół kostki
  • 1 płaska łyżka soli
  • 3 łyżki oleju
  • 2 szklanki mleka lub wody
  • pół łyżeczki cukru
  • Na masło czosnkowe:
  • 4 ząbki czosnku
  • kilka listków świeżej bazylii i pietruszki
  • 5 dkg masła
  • szczypta soli
1

W garnku podgrzej 2 szklanki mleka, z tego odlej pół szklanki , dodaj 1/2 kostki drożdży, 1/2 łyżeczki cukru i wymieszaj. Gdy drożdże zaczną pracować, wlej je do garnka z letnim mlekiem, dodaj 1 płaską łyżkę soli, 3 łyżki oleju i 2 szklanki mąki. Wszystko dokładnie zmiksuj mikserem i odstaw na pół godziny w ciepłe miejsce.

2

Po około pół godziny, do wyrośniętego ciasta dodaj pozostałe 4 szklanki mąki i dokładnie ręką wyrób ciasto. Gdy ciasto będzie się lepiło do rąk, to dodaj więcej mąki.

3

Ciastko jest dobrze wyrobione wtedy, gdy nie lepi się do rąk i jest ścisłe tak, że można wręcz kroić je nożem.

4

W wolnej chwili, po kroku nr 1 przygotuj masę czosnkową.
Kilka listków bazylii i pietruszki oraz 4 ząbki czosnku drobno posiekaj, następnie dodaj dużą szczyptę soli i rozcieraj nożem.

5

50 gram masła utrzyj na jednolitą masę i stopniowo dodawaj roztarte ziła z czosnkiem. Wszystko dokładnie wymieszaj i nadzienie do bułeczek jest gotowe.

6

Z wyrobionego ciasta na bułki zrób rulon o średnicy około 6 cm i potnij nożem na kawałki długości ok. 5 cm.

7

Następnie w rękach uformuj podłużne bułki (średnica 4 cm).

8

Nożem ponacinaj głęboko pod ukosem bułki i w każde nacięcie włóż przy pomocy noża masło z ziołami i czosnkiem . Odczekaj około pół godziny, aby bułki lekko wyrosły.

9

Bułki wyłóż na blachę i wstaw do nagrzanego piekarnika do 100 st. C na 10 minut. Następnie nastaw piekarnik na 180 st. C i piecz jeszcze przez 10 minut, aż bułeczki się zarumienią. Uważaj, aby bułki zbyt bardzo się nie przyrumieniły, ponieważ czosnek może mieć gorzkawy smak.

10

Uwagi i spostrzeżenia

  • Z podanej porcji można zrobić około 14 bułek

  • Zamiast świeżych ziół można użyć suszonych, ale to już nie jest ten smak i wygląd

Przeczytaj teraz:

Galeria

zdjęcie
zdjęcie

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 24.10.2012

Komentarze

świetna porada ;)

Rewelacyjna porada muszę koniecznie wypróbować Twój przepis ! Pozdrawiam serdecznie

Ciekawa potrawa:)

Dobra porada:)

ciekawy pomysł

Bardzo rzetelnie przygotowana porada, fajne zdjęcia :) Często robię słodkie bułeczki drożdżowe i cebulaki (http://www.zaradni.pl/porada/10020,jak_zrobic_doskonale_cebulaki_cebularze ).
Następnym razem zrobię bułki według Twojego przepisu.