Szybko naucz dziecko korzystać z nocnika

W życiu każdego malucha przychodzi czas kiedy powinien on zacząć korzystać z nocnika. Tzw. trening czystości to duże wyzwanie zarówno dla dziecka, jak i dla jego rodziców. Warto wówczas być zawczasu przygotowanym na ciężką pracę, która dobrze wykonana przyniesie w przyszłości wiele korzyści.

1

Od czego zacząć naukę?

Od czego zacząć naukę? Żeby zachęcić dziecko do korzystania z nocnika warto wybrać się z nim do sklepu, aby wybrać razem z nim i zakupić taki nocnik.

Do nauki korzystania z nocnika najbardziej przygotowane są dzieci w okolicy drugiego roku życia. W tym czasie bowiem dziecko samo zaczyna interesować się nocnikiem i normalną toaletą.
Rodzice bardzo łatwo mogą wówczas zaobserwować, że ich pociecha często mówi o robieniu siusiu i kupki, czasem sama zdejmuje pieluchę, a czasem chce po prostu pobawić się swoim nowym „tronem”. Tego typu zachowania są oznaką, że maluch jest gotowy do pracy nad korzystaniem z własnej toalety.

Najważniejszy jest wówczas spokój i konsekwencja działania. Jeśli zdecydujemy się dziecko nauczyć korzystania z nocniczka, wówczas jedne mokre majtki nie powinny nas od tego odwodzić. Prawdą jest, że dziecko wielokrotnie się zmoczy zanim dojdzie do perfekcji, a zatem cierpliwość i opanowanie rodziców są jak najbardziej wskazane.

2

Kiedy zacząć naukę?

Przez cały okres trwania treningu czystości rodzice powinni zwracać na swoją pociechę szczególną uwagę. Zdarza się bowiem, że dzieci zapominają o swoich potrzebach fizjologicznych w ferworze zabawy, a nawet potrafią bawić się w mokrych majtkach przez dłuższy czas, co może prowadzić do zachorowania. Za najbardziej odpowiednią porę do rozpoczęcia treningu czystości uważa się lato, kiedy jest ciepło i ryzyko choroby jest znacznie mniejsze.

3

Skup się na wynagradzaniu

Ponadto dzieci, które rozpoczynają kolejny etap swojego życia powinny być za swoje sukcesy nagradzane. Nagrodę natomiast stanowią pochwały ze strony rodziców, oklaski i buziaki, dzięki którym maluch czuje, że zrobił coś dobrego i ważnego.
Warto również mówić dziecku, że jest już na tyle duże, aby zrezygnować na stałe z pieluchy i zacząć nosić kolorowe majteczki, ponieważ maluch poczuje się wówczas bardziej dorosły i będzie chciał sprostać swojej nowej roli.

4

Cierpliwość, konsekwencja i spokój

Ucząc dziecko korzystania z nocnika nie należy go ani zmuszać, ani wyzywać. Nocnik nie może być dla dziecka źródłem stresu ponieważ maluch bardzo szybko się do niego zniechęci. Zbyt duża presja ze strony rodziców może również doprowadzić do znudzenia i kompletnego braku zainteresowania ze strony dziecka. A zatem, ucząc malucha tego, gdzie ma siusiać, rodzice muszą być cierpliwi, konsekwentni i spokojni, a wówczas sukces mają gwarantowany.

Przeczytaj teraz:

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 12.07.2013

Komentarze