Jak organizować zabawy kształtujące wyobraźnie dziecka?

Umiejętność kontrolowania emocji u dziecka przychodzi sama z wiekiem, ale warto kontrolować i rozwijać tę zdolność u dziecka poprzez wspólna zabawę. Jak to zrobić? Są zabawy, dzięki którym będzie ono lepiej poznawało swoje uczucia. Skończyłam pedagogikę i stosuję te zabawy w praktyce. Świetnie sprawdzają się u mojego syna, oto kilka z nich:

1

Rozmawiaj z pociecha o emocjach, np. przez zabawkowy telefon. Rozmowę przez telefon możesz zacząć tak "miś jest smutny, bo piesek nie chce się z nim bawić". Jak myślisz, co trzeba zrobić by nie był smutny? Z twoja pomocą malec znajdzie rozwiązanie.

2

Zachęcaj dziecko do przelania uczuć na papier. Kiedy jest smutny, poproś aby narysował swoją rodzinkę albo kolegów z przedszkola. Jak narysuje, zapytaj go "kim jest ten chłopczyk" itp.

3

Róbcie wspólnie ciekawe scenki z lalkami, czy kukiełkami. Dobrze, by w tej historyjce wystąpiła postać, do którego dziecko się porównuje lub czuje zazdrość, np. w zawiązku z pojawieniem się nowego braciszka.

4

Układajcie dialogi, rozmawiając coraz to inną osobą, np. kolegą którą dziecko się kłóci.

5

Bawcie się w przebieranki, wyznaczając różne role. Ty możesz być dzieckiem bojącym się lekarza, a dziecko doktorem, który uspokaja pacjenta. Dziecko przez to stanie się wrażliwsze na doznania innych.

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 21.11.2012

Komentarze