Pojemnik na śmieci. Kosze do segregacji mają sens

Kosze do segregacji to dzisiaj coś, co musi się znaleźć w każdym domu i mieszkaniu. Pojemnik na śmieci powinien być dopasowany do rodzaju odpadów.

1

Pojemnik na śmieci – niezbędny dla nas i dla środowiska

Segregacji odpadów uczymy się już w szkole. To bardzo ważne, ponieważ obecnie segregacja ma bardzo duże znaczenie dla naszej codzienności. Wpływa na to, ile pieniędzy wydajemy, ale też na to, jak za kilkadziesiąt lat będzie wyglądać nasze środowisko naturalne. Być może my nie będziemy już z niego korzystać, ale to bardzo istotna sprawa dla naszych dzieci i wnuków.

Już dzisiaj możesz się stać profesjonalistą w dziedzinie segregacji odpadów. Pierwszy krok to oczywiście zdobycie odpowiedniej wiedzy, a następny to zakupienie właściwych pojemników na odpady, które ułatwią Ci prawidłowe składowanie odpadów.

Kosze do segregacji dzielą się w zależności od tego, jaki rodzaj odpadów zamierzamy w nich przechowywać. Nie wszędzie, nie w każdym mieście Polski odpady segreguje się tak samo, ale różnice są drobne i raczej nie mają większego wpływu na powodzenie całego przedsięwzięcia.

2

Kosze do segregacji – jakie kolory?

Pojemnik na śmieci dzieli się na kilka rodzajów:

  • żółty – przeznaczony na tworzywa sztuczne (czyli głównie plastik) i metale,

  • niebieski – przeznaczony do segregacji makulatury,

  • zielony – przeznaczony do zbierania szkła,

  • czarny – pojemnik na śmieci mieszane, czyli takie, których nie możemy przyporządkować do żadnego z powyższych, te odpady nie nadają się do odzysku.

Oprócz tych odpadów, którymi w pewien sposób wypełniona jest nasza codzienność, gromadzimy w domach też inne rodzaje, np. stary, niedziałający już telewizor, zepsute żelazko czy znoszone ubrania, które już nie nadają się do wykorzystani przez kogoś innego. Takie rodzaje śmieci zbierane są osobno. Kilka razy do roku gminy i miasta organizują specjalne zbiórki śmieci wielkogabarytowych i odzieży – warto zapisać sobie w kalendarzu, kiedy jest najbliższy termin takiej zbiórki.

3

Kosze do segregacji – do domu i na zewnątrz

Kosze do segregacji kupujemy w dwa miejsca: pierwsze to dom, ponieważ to tutaj gromadzimy mniejsze ilości śmieci, drugie to podwórko. Na zewnątrz domu zwykle gromadzimy większe ilości śmieci, które są już bezpośrednio przygotowane pod wywóz w odpowiednim terminie.

Najlepiej, aby kosze do segregacji były w odpowiednich kolorach, dzięki temu łatwiej się połapiemy przy codziennym ich uzupełnianiu. Ważne też, by pojemnik na śmieci stojący w domu był dopasowany do różnych rodzajów odpadów i odpowiednio podpisany, aby każdy z domowników mógł się bez problemu zorientować, gdzie wyrzucić daną rzecz. Warto od samego początku także dzieci uczyć segregacji, aby z odpowiednią wiedzą i praktyką wchodziły w dorosłe i odpowiedzialne życie.

Tylko wspólnymi siłami jesteśmy w stanie osiągnąć sukces przy dbaniu o środowisko naturalne. Przecież my sami także jesteśmy jego częścią, więc chęć jego ochrony nie powinna być dla nikogo obciążeniem. Kosze do segregacji tylko ułatwiają całe przedsięwzięcie.

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 10.05.2021

Komentarze