Perfekcyjne sprzątanie – czy wiesz, co czai się w zakamarkach twojego mieszkania?

Obowiązki domowe pochłaniają mnóstwo czasu, dlatego wiele osób wykonuje je byle jak, aby tylko wydawało się, że jest czysto. Nie ma się czemu dziwić, ponieważ po powrocie z pracy nie ma się zwykle siły ani chęci, aby odkurzać każdy, najciemniejszy nawet kąt mieszkania. A tymczasem to właśnie tam zbiera się najwięcej kurzu i zanieczyszczeń, które z czasem mogą zacząć wydzielać nieprzyjemne zapachy. Z tego właśnie względu raz na jakiś czas trzeba zrobić gruntowne porządki, a wówczas przyda się pomoc domowa.

1

Co robi pomoc domowa?

Co robi pomoc domowa?

Pomoc domowa przede wszystkim sprząta , co oznacza wycieranie kurzu, mycie okien, odkurzanie, zmywanie podłóg czy pranie. Z takiego profesjonalnego wsparcia wiele osób korzysta przede wszystkim przed świętami, kiedy porządków jest dużo, a czasu niewiele. Pani do sprzątania może też przychodzić raz w miesiącu, a nawet raz w tygodniu – zależy to przede wszystkim od tego, jak dużo jest obowiązków i ile zajmują one czasu.

W przypadku, gdy mieszkanie nie jest sprzątane systematycznie, trzeba liczyć się z tym, że gruntowne porządki zajmą sporo czasu i będą wymagały zastosowania silnych detergentów. Koniecznie trzeba ustalić z pomocą domową, jakie środki będą potrzebne i zapewnić je we wskazanym dniu. Dotyczy to nie tylko detergentów, ale również różnego rodzaju szmatek czy mopów – niektóre pomoce domowe mają własny sprzęt, dlatego warto o to zapytać podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

2

Idealna pani do sprzątania – gdzie jej szukać?

Znalezienie doświadczonej i godnej zaufania pomocy domowej wymaga odrobiny czasu i cierpliwości. Można popytać wśród znajomych i rodziny, ale zdecydowanie łatwiejszym sposobem jest skorzystanie z profesjonalnej pomocy, jaką zapewnia sprzątanie w Łodzi. Na specjalnym portalu internetowym można znaleźć profile pomocy domowych, zawierające najważniejsze informacje, np. zakres obowiązków, preferowany czas pracy, doświadczenie, wiek czy referencje. Są tam również informacje o tym, czy dana osoba pali papierosy, ma prawo jazdy bądź oferuje także dodatkowe usługi, np. wychodzenie z psem.

Po wybraniu kilku ofert można skontaktować się poprzez stronę i umówić na rozmowę kwalifikacyjną. W jej trakcie trzeba określić swoje oczekiwania i ustalić wszystkie szczegóły, jakie znajdą się w umowie. Kandydatek na pomoc domową jest wiele, dlatego dobrym pomysłem jest zaproponowanie dnia próbnego, podczas którego można będzie sprawdzić, czy dana osoba jest punktualna i dokładnie wywiązuje się ze swoich obowiązków.

3

Jak rozlicza się pracę pomocy domowej?

Większość pomocy domowych ma ustalone cenniki – najczęściej płaci się za godzinę pracy, ale można też rozliczać się za konkretne czynności lub na podstawie metrów kwadratowych. Koszt usługi jest uzależniony też od tego, jakie prace zostały wykonane. W przypadku gruntownych porządków ceny mogą być nieco wyższe niż w sytuacji, gdy pomoc domowa przychodzi systematycznie. Kwestie wynagrodzenia trzeba ustalić jeszcze podczas rozmowy kwalifikacyjnej, aby mieć pewność, że po wykonaniu pracy nie pojawią się żadne nieprzyjemne niespodzianki.

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 10.02.2019

Komentarze