Jak żyć ekologicznie?

Ekologiczny styl życia staje się coraz popularniejszy. Dzięki przestrzeganiu kilku zasad każdy z nas może przyczynić się ochrony środowiska, a nierzadko zaoszczędzić na tym pieniądze.

1

Staraj się kupować tylko tyle żywności, ile zdołasz zjeść. Większa część śmieci to właśnie jedzenie, które w czasie rozkładu wytwarza metan. Jest on bardziej szkodliwy niż dwutlenek węgla.

2

Oszczędzaj wodę i energię. Ta zasada to nie tylko korzyść dla środowiska, ale i dla naszego portfela.

3

Staraj się segregować śmieci. Zbieraj makulaturę i plastikowe przedmioty, typu butelki czy korki. Jeśli nie masz czasu sam zawieźć rzeczy do skupu, przekaż je szkole czy przedszkolu. W tych instytucjach praktycznie przez cały rok prowadzone są zbiórki rzeczy do recyklingu, a zarobione pieniążki przeznaczane zazwyczaj na cele charytatywne.

4

Nie używaj plastikowych toreb. Torba z materiału jest estetyczna i trwalsza, a przy tym tańsza.

5

Oddawaj stary sprzęt do recyclingu. W Polsce jest to już obowiązek. Za wyrzucenie lodówki czy pralki na śmietnik może nas spotkać surowa kara.

6

Do sprzątania, zamiast papierowych ręczników czy jednorazowych chusteczek, używaj szmatek z materiału. Nie trzeba ich kupować, można wykorzystać do tego stare bawełniane ubrania.

7

Uwagi i spostrzeżenia

  • Życie ekologiczne nie musi być trudne. Zrób tyle, na ile Cię stać. Każdy niewielki gest przyczyni się do czystszego środowiska.

  1. Sylwia Stachowiak

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 30.03.2011

Komentarze

ciekawa porada

Bardzo ciekawa i wartościowa porada :-) Serdecznie pozdrawiam i zapraszam w wolnej chwili do siebie :-)

Proekologiczne i oto chodzi. Bardzo istotne wskazówki.

ciekawe

Cieszy, że ludzie zaczynają na to zwracać uwagę. Warto wspomnieć, że można połączyć zarabianie z ekologicznym życiem:

http://www.zaradni.pl/porada/6267,jak_zarobic_na_papierze

http://www.zaradni.pl/porada/6355,jak_zarobic_na_smieciach