Jak wizualnie powiększyć salon ?

Niekoniecznie trzeba posuwać się do takich kroków, jak generalny remont, by skutecznie powiększyć salon. Takie wyjście niech będzie ostatecznością. Istnieją łatwiejsze sposoby na to, by z niewielkiego salonu wydobyć więcej przestrzeni. W aranżacji salonu do powiększenia jego wnętrza zastosować można optykę. Jest to pomysł dobry i sprawdzony.

1

Jeśli salon jest otwarty na przedpokój, lub kuchnię, to zastosować można wielkie lustra łączące wszystkie pomieszczenia. Lustro, pod warunkiem, że umieszczone w odpowiednim miejscu, zawsze wizualnie powiększy pokój, a ciąg luster, dużych rozmiarów da jeszcze lepszy efekt. Fantastycznie prezentują się lustrzane ściany przechodzące z jednego pokoju do drugiego. Zatarta jest granica między pomieszczeniami. Ma się wrażenie, że dwa, lub trzy wnętrza tworzą jedną, wielką całość. Najlepiej, jeśli lustra będą proste, bez żadnych zdobień. Sprawdzają się wielkoformatowe szklane tafle, które podświetlone np. taśmami ledowymi dają niezwykłe efekty.

2

Zagracone pomieszczenie nigdy nie pomoże w uzyskaniu wolnej przestrzeni. Należy więc zredukować ilość mebli do niezbędnego minimum, a to co zostanie zamienić na mniejsze i funkcjonalne, a przy tym takie, które nadadzą wnętrzu lekkości. Jak tego dokonać ? Duże, ciężkie fotele wyrzucamy na rzecz gustownych, niewielkich puf. Dużą ławę, która jest najczęstszym elementem salonów zamieniamy na mały szklany stolik. Narożnik, czy wielką kanapę dobrze jest zamienić na rozkładaną sofę. Taki mebel jest idealny zarówno do oglądania telewizji, a także do podejmowania gości.

3

Jeśli mamy w salonie ładną podłogę, to można zrezygnować z dywanu, co nie rzadko przytłacza pomieszczenie. Poza tym ważna jest kolorystyka ścian. Jasne kolory znacznie powiększą wnętrze. Szklane dodatki pięknie wkomponują się w lekkie i gustowne pomieszczenie nadając wnętrzu więcej blasku i przejrzystości. Jeśli decydujemy się na dodatki w kolorach, to najlepiej jeśli będą to neutralne barwy, które nie przykuwają wzroku.

Przeczytaj teraz:

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 23.02.2013

Komentarze

ciekawe

ciekawe wskazówki, zgadzam się z tymi pomysłami ;)

porada ciekawa, chociaz mój salon jest i tak duży :-)