Jak promować firmę w Internecie?

Trudno jest napisać artykuł na tak ogólny temat. Aby odpowiedzieć na tak, zdawałoby się, proste pytanie, należy także poruszyć tematy leżące u podstaw marketingu. Należy więc odpowiedzieć sobie na pytania: kim jest twój klient, co jest dla niego ważne, jakich informacji poszukuje i czego się obawia! Zapraszam do lektury!

1

Kim jest Twój klient?

Kim jest Twój klient?

Warto na początku określić podstawowe parametry grupy docelowej. Z takich danych jak wiek, miejsce zamieszkania wynikają istotne dla marketingu internetowego parametry:

  • jaki powinien być komunikat marketingowy (czy luźny, czy raczej poważny),

  • jak klient spędza czas w Internecie, więc gdzie go odnaleźć.

2

Co jest ważne dla Twojego klienta?

Inaczej wygląda promocja restauracji nastawionej na dania na wynos, a inaczej gabinetu lekarskiego. Jeszcze inaczej powinien reklamować się firma budowlana.
Przyjrzyjmy się tym przykładom
Co jest ważne dla klient restauracji? Na pewno istotne jest to, aby jedzenie było pyszne. Jak to można potwierdzić? W prosty sposób - publikując zdjęcia pysznego jedzenia oraz opinie zadowolonych klientów.

Co jest ważne dla klienta gabinetu lekarskiego? Przede wszystkim potencjalny klient musi wiedzieć, kim jest dany lekarz i czy posiada odpowiednie kompetencje. Zatem wszelkie dyplomy, kursy i certyfikaty będą bardzo pomocne. Po drugie ultra ważny jest profesjonalny wizerunek podkreślający kompetencje. Także w tym przypadku opinie są ważne.

Podsumowując - marketing musi rozwiać obawy klientów i podkreślić zalety Swojej firmy. Te zalety, które są także… ważne dla Twoich klientów. Należy tutaj uważać, żeby nie podkreślać wszelkich możliwych zalet i korzyści, a skupić się właśnie na tych, które są istotne dla klientów.

3

Social proof czyli…. po prostu opinie zadowolonych klientów

W “dzisiejszych czasach” ocenić można wszystko. Także w marketingu internetowym nie można odnieść prawdziwego sukcesu bez dzielenia się opiniami zadowolonych klientów.

4

Rozmawiaj ze swoimi klientami

Na koniec nieoczywista rada. Pytaj zawsze klientów o to:

  • jak do Ciebie trafili,

  • dlaczego wybrali Twoją firmę i co ich przekonało,

  • czy mają jakieś obawy w związku ze sprzedawanym produktem czy świadczoną usługą,

  • co jest dla nich najważniejsze - jakie korzyści i jakie zalety Twojego produktu.

A następnie na podstawie tych informacji stwórz komunikaty reklamowe - informacje na Twojej stronie WWW, w mediach społecznościowych i w reklamach on-line!

Przeczytaj teraz:

źródła zdjęć: Materiały partnera

  1. Wojtek Budnicki

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 09.02.2021

Komentarze