Jak dbać o petunie?

Każdy chyba chciałby, aby te śliczne kwiatki cieszyły nasze oko jak najdłużej. Petunie są bardzo popularnymi kwiatami, które goszczą przy naszych domach, a niektóre odmiany ślicznie pachną. Z tej porady dowiesz się co zrobić, aby kwitły cudnie i zachwycały swoim urokiem nasze oczy.

  • sadzonki petunii, ziemia, nawóz, słońce,
1

Sadź je wtedy, gdy nie będzie już przymrozków, bo są bardzo wrażliwe. Lubią ciepło i słońce, a przemarznięcie im zagraża. Możesz to zrobić wcześniej,ale jeśli prognoza przewiduje przymrozek - zadbaj, by nie zmarzły. Lubią słoneczne miejsce.

2

Powinny być wsadzone w lekką torfową ziemię. Sadź je w odstępach około 5 cm, bo będą mogły się troszkę rozkrzewić, a kwiaty swobodnie zakwitnąć. Jak kwiatek przekwitnie - to obrywaj zeschnięty kielich.

3

Zaopatrz się w odpowiedni nawóz - podlewaj każdorazowo z nim. To zapewni śliczne i bujne kwiaty. Wskazane podlewanie to rano i wieczorem. Jeśli jest upalnie - podlewaj nawet 3 razy dziennie, bo roślina nie lubi wysuszonego podłoża - lubi wilgoć. Obserwuj - jeśli pojawią się szkodniki ( co rzadko się zdarza) - spryskaj odpowiednią substancją.

4

Uwagi i spostrzeżenia

  • Petunie można też wyhodować z nasion - na pewno jest większa satysfakcja.

  • Moje zdjęcia ukazują tylko białe okazy kwiatów, ale bywają one różnokolorowe.

Przeczytaj teraz:

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 04.05.2013

Komentarze

Bardzo wartościowa porada. Petunie pięknie się prezentują w doniczkach na balkonie.