Czym się wyróżniają ręcznie robione ozdoby świąteczne?

Czy wiesz, że Polska jest jednym z czołowych eksporterów ozdób choinkowych na czas Bożego Narodzenia? W 2019 roku znaleźliśmy się na trzecim miejscu pod względem eksportu bombek. Nasze szklane bombki i figurki od lat goszczą w domach na całym świecie. Co istotne, za granicą są produktem luksusowym. Na przykład polski producent Szkło-Dekor już w latach pięćdziesiątych prowadził eksport do Europy Zachodniej i Stanów Zjednoczonych. Co sprawia, że polskie dekoracji świąteczne cieszą się tak dużym zainteresowaniem? Wynika to z faktu, że są zdobione ręcznie przez cały zespół rzemieślników, mistrzów w swoim fachu. Sprawdź, co je wyróżnia!

1

Tradycyjne metody produkcji

Tradycyjne metody produkcji

Polskie szklane ozdoby choinkowe powstają z wykorzystaniem tradycyjnych metod, choć udoskonalonych na przestrzeni lat. Ich powstawanie składa się z wielu etapów. Pierwszym krokiem jest rozgrzanie szkła, a następnie wydmuchanie go i uformowanie przez dmuchacza. W ten sposób powstają różne kształty – zarówno popularne okrągłe bombki, jak i jaja Faberge i inne. Następnie szklane dekoracje są pokrywane od środka azotanem srebra.

Kolejny krok to nadanie barwnego tła, na które nanoszone będą kolejne zdobienia. To zadanie wykonują osoby o najwyższych zdolnościach manualnych. Wykorzystuje się farby, lakiery i brokaty, z których tworzy się wyjątkowe wzory. Dekoracje bożonarodzeniowe tworzą prawdziwi artyści z wieloletnim doświadczeniem, którzy doskonale rozumieją, że ich ciężka praca pozwala tworzyć prawdziwą magię Świąt.

2

Wysoka jakość

Święta wymagają specjalnej oprawy. Nie bez powodu spędzamy wiele czasu na tym, by znaleźć świąteczne ozdoby, które pozwolą wprowadzić do domu niepowtarzalny klimat. Szklane bombki i inne ozdoby są dobrem luksusowym między innymi dlatego, że cechuje je naprawdę wysoka jakość. Wykończenie jest misterne – artyści troszczą się o każdy detal i każde pociągnięcie pędzelkiem. Nie ma tu miejsca na skazy i błędy w produkcji. Co istotne, szklane dekoracje do domu na Boże Narodzenie są delikatne, ale dzięki odrobinie troski mogą przetrwać wiele lat. Wielu z nas ma jeszcze ozdoby choinkowe z czasów swojego dzieciństwa, które nadal prezentują się niezwykle efektownie.

3

Mnóstwo wzorów i kolorów

Co istotne, ozdoby do domu masowej produkcji są mało zróżnicowane. Najczęściej zobaczyć możemy minimalistyczne wzory i kilka konkretnych kolorów, które najwięksi producenci uznali za modne w danym sezonie. Jeśli jednak chcesz udekorować choinkę inaczej, może być Ci trudno znaleźć plastikowe ozdoby świąteczne w bardziej unikalnym stylu.

W przypadku szklanych bombek jest zupełnie inaczej. Przykładowo w polskiej fabryce Szkło-Dekor na przestrzeni czasu stworzono kilka tysięcy wzorów. We wzorcowni znajdziesz zarówno najbardziej klasyczne dekoracje świąteczne z charakterystycznymi bałwankami, śnieżynkami czy mikołajami, jak i z motywami pejzaży zimowych czy bardziej nowoczesne modele w jednym lub kilku kolorach. Świetnie komponują się ze sobą nawzajem i dzięki nim choinka wygląda zupełnie wyjątkowo. To, co tworzy świąteczną atmosferę, to także szkło. Gdy przechodzi przez nie światło dawane przez lampki, ozdoby świąteczne mienią się feerią barw. Wieczorem robi to niezwykłe wrażenie. Tak przystrojona choinka zapada w pamięć na wiele lat – my też pamiętamy choinki z naszego dzieciństwa..

4

Szkło-Dekor – ręcznie robione ozdoby bożonarodzeniowe polskiej produkcji

Jeśli poszukujesz niezwykłych dekoracji na choinkę, które pomogą Ci stworzyć magię Świąt w Twoim domu, sprawdź ofertę polskiego producenta Szkło-Dekor. W fabryce w Piotrkowie Trybunalskim od ponad siedemdziesięciu lat powstają liczne modele szklanych bombek, różniących się od siebie rozmiarami, kształtami, kolorami i wzorami. To efekt zespołowej pracy rzemieślników i artystów, którzy nieustannie doskonalą swoje umiejętności, by tworzyć wyjątkowe produkty. Goszczą one zarówno w polskich domach, jak i na Zachodzie. Ponadto sklep firmowy w Piotrkowie Trybunalskim proponuje atrakcyjne ceny, a wyjazd można połączyć z wycieczką po fabryce – przyjedź i przekonaj się, jak powstaje świąteczny klimat!

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 19.08.2021

Komentarze