Czym są zazdrostki i dlaczego warto umieścić je w swoim oknie?

Zazdrostki to rodzaj krótkich firanek, które były szczególnie popularne w czasach naszych mam i babć. Kobiety w XX w. bardzo chętnie umieszczały je w swoich oknach, nadając w ten prosty sposób dodatkowego uroku i przytulności domowemu wnętrzu. Zazdrostki najczęściej pojawiały się w kuchennym oknie, stojąc na straży prywatności mieszkańców i będąc estetyczną oraz funkcjonalną ozdobą okna. Obecnie zazdrostki w wielkim stylu powracają do łask i coraz więcej kobiet decyduje się na ten nietuzinkowy rodzaj firanki. Dlaczego warto pójść za ich przykładem?

1

Czym są zazdrostki? Jaką rolę pełnią w oknie?

Zazdrostki znów są modne! To krótkie firanki, z których obecnością w rodzinnym domu wiele z nas kojarzy swoje dzieciństwo. Zazdrostki są montowane na specjalnym drążku o szerokości okna – w efekcie uzyskujemy krótszą niż tradycyjna firankę, która sięga do połowy okna i znajduje się w jego dolnej części. Zazdrostki to efektowne, estetyczne i funkcjonalne zarazem rozwiązanie, które świetnie odnajdzie się zwłaszcza w domowej kuchni – pomieszczeniu, w którym powinno być odpowiednio dużo światła dziennego, aby można było wygodnie przygotowywać posiłki.
Zazdrostki nie blokują dopływu dziennego światła na całej powierzchni okna, co sprawia, że w pomieszczeniu z nimi jest jaśniej niż we wnętrzu z oknami wyposażonymi w klasyczne firanki. Zazdrostki stanowią także bardziej klasyczną i tradycyjną dekorację okien od nowoczesnych plisów i rolet, idealnie sprawdzając się w przytulnych wnętrzach urządzonych w stylu vintage. Oprócz kuchni, zazdrostki mają szansę świetnie odnaleźć się także w oknie w łazience, zapewniając domownikom prywatność.

2

Rodzaje zazdrostek. Jakie firanki wybrać do swojego wnętrza?

Firanka zazdrostka występuje dziś w różnych rodzajach. Ich szeroki wybór pozwala na znalezienie wśród dostępnych w sprzedaży rozwiązań takiego, które idealnie wpisze się zarówno w nasze potrzeby, jak i charakter naszego wnętrza. Zasłonki zazdrostki mogą być zarówno bardzo proste i minimalistyczne w formie, jak i przybierać bardziej dekoracyjne postaci. To na którą z nich postawimy, zależy tylko od nas. Co więcej, zazdrostki możemy dopasować do wielkości swojego okna i tym samym wykorzystać je zarówno na większym, podwójnym oknie, jak i na węższym oknie składającym się z jednego skrzydła.
Do najchętniej wybieranych przez współczesne kobiety rodzajów zazdrostek należą rozwiązania koronkowe. Ten rodzaj zazdrostek idealnie odnajdzie się we wnętrzach urządzonych w stylu rustykalnym, boho i skandynawskim, nadając im jeszcze bardziej sielskiego, przytulnego klimatu. Do pomieszczeń urządzonych w stylu klasycznym i glamour warto wybrać natomiast zasłony zazdrostki z gipiurą – są to bardziej dekoracyjne firanki z koronkowym pasem. Ciekawym rozwiązaniem są także zazdrostki wyszywane, które idealnie odnajdą się we wnętrzach stylistycznie nawiązujących do ludowych klimatów. Jeśli natomiast lubimy proste i klasyczne rozwiązania, postawmy na gładkie zazdrostki, które są na tyle uniwersalne, że świetnie wpiszą się w każdy wystrój wnętrza.

Przeczytaj teraz:

Dodaj komentarz

  1. Zaloguj się:
  1. 23.11.2023

Komentarze